اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه‏های محرم و صفر

424 مبلغ به نقاط مختلف استان سمنان اعزام شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام 424 مبلغ به مناسبت ماه‏های محرم و صفر به سراسر این استان خبر داد و گفت: این مبلغان به مناسبت ماه محرم و ایام برگزاری بزرگ‎ترین مراسم مذهبی جهان اسلام در راستای تبیین اهداف قیام عاشورا اعزام شدند.

424 مبلغ به نقاط مختلف استان سمنان اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام علی شکری در حاشیه اعزام مبلغان ویژه ماه محرم در محل این اداره کل افزود: از این تعداد، 333 نفر بومی استان سمنان، 78 نفر از دفتر تبلیغات اسلامی قم و 13 نفر نیز اعزامی از سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

وی تصریح کرد: این افراد از 14 آبان ماه به مدت 10 روز به مساجد، تکایا و حسینیه‎های شهری و روستایی استان سمنان اعزامی می‎شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: این مبلغان قبل از اعزام طی همایشی با حضور آیت‎الله حسن نمازی‎شاهرودی استاد حوزه، حجت‎‎الاسلام محمود ترابی امام جمعه و کارشناسان مذهبی نسبت به وظایف خود در زمان تبلیغ آشنا شدند.

شکری تبیین سیره عملی، فضایل اخلاقی و معنوی امام حسین (ع) و نیز مسئله خطیر ولایت با استفاده از منابع معتبر و شناخته شده، توجه دادن مخاطبان به تأثیراتی که در سایه اهتمام به فرهنگ دینی نصیب جامعه می‌شود، تبیین ولایت فقیه و جامعیت آن، فرهنگ‎سازی جهت اقامه نماز در اول وقت و برگزاری مراسم ویژه ظهر تاسوعا و عاشورا را از جمله این وظایف دانست.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، مبلغان اعزامی باید از ظرفیت منابر جهت ارتقای سطح آگاهی و بصیرت جوانان در جلوگیری از ورود خرافات، بدعت‎ها و شبهات به مراسم عزاداری امام حسین (ع) استفاده و با آن مقابله کنند.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول