اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

2000 مبلغ از قم به سراسر کشور اعزام شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اعزام 2 هزار نفر مبلغ روحانی طی محرم امسال به سراسر کشور خبر داد.

2000 مبلغ از قم به سراسر کشور اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌‌الاسلام شوذب شیری ظهر امروز در نشست خبری طرح سوگواری بصیرت عاشواریی که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، اظهار داشت: در قم موقوفات فراوانی وجود دارند که نیت 70 درصد از آن‌ها برگزاری مجالس عزاداری حسینی است.

وی افزود: امسال در ماه محرم 2 هزار نفر از روحانیون حوزه علمیه در قالب مبلغان اعزامی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم به شهرها و روستا‌های سراسر کشور عزیمت کرده‌اند تا کار تبلیغ دینی را انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که حضور مداحان و سخنرانان شاخص در بقاع متبرکه و مجالس عزای حسینی یکی از ویژگی‌های محرم امسال در قم خواهد بود، گفت: 50 مرکز وابسته به این اداره کل در قم فعالیت می‌کنند که 30 مرکز در بقاع متبرکه امامزادگان و 20 مرکز هم مربوط به مساجد و موقوفات هستند.

وی ادامه داد: 32 بقعه متبرکه امامزادگان در قم امسال میزبان برگزاری مجالس مربوط به اهل‌بیت (ع) هستند و نیت واقفان نیز در برخی موارد همین بوده است؛ سعی داریم با برگزاری مجالس در بقاع متبرکه زمینه آشنایی بیشتر مردم با امامزادگان واجب‌التعظیم را فراهم کنیم.

شیری از اعزام 37 روحانی مبلغ به روستاها و بخش‌های قم در محرم امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تعویض پرچم گنبد آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) که نوه قمر بنی‌هاشم (ع) است از دیگر اقداماتی بوده که در آستانه ماه محرم صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به همکاری هیئت رزمندگان استان قم با این اداره کل در برگزاری باشکوه یکی از مراسم‌ مذهبی در شب‌های محرم امسال عنوان کرد: بقاع متبرکه‌ای همچون امامزادگان موسی مبرقع، ابراهیم، سید علی، علی بن جعفر، سید معصوم، حمزه و سلطان محمد شریف امسال میزبان مراسم‌ عزاداری حسینی با حضور مداحان و سخنرانان برجسته کشوری خواهند بود.

وی تصریح کرد: یکی از مراکز بزرگ دینی در گذشته قم مسجد جامع است که موقوفات فراوانی هم برای آن در نظر گرفته شده و بیشتر آن‌ها نیز با نیت اقامه عزای حسینی هستند؛ این امر بصیرت و آگاهی و ولایت‌مداری مردم قم در یک‌هزار و 200 سال پیش را نشان می‌دهد.

شیری با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در چندین بقعه متبرکه قم طی 13 روز نخست ماه محرم گفت: این خیمه‌ها شامل غرفه‌های متعددی با موضوعاتی همچون عفاف و حجاب، کودکان و قرآن هستند و کارشناسان مجربی نیز مشاوره‌های خانوادگی و مذهبی را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول