اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت:

شهید فهمیده نمادی از اراده ملی در برابر تجاوز بیگانه بود

فرماندار مرودشت گفت: کار شهید فهمیده تنها یک اقدام انقلابی و جهادی نبود بلکه نشان از جهت‌گیری نسل جوان و به طور کلی نمادی از تفکر و اراده ملی در برابر تجاوز بیگانه بود.

شهید فهمیده نمادی از اراده ملی در برابر تجاوز بیگانه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، سید یدالله حسینی در مراسم سومین یادواره شهدای دانش‌آموز بخش کامفیروز که در حسینیه روستای مهجن‌آباد برگزار شد ابتدا ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا به ثمرات و دستاوردهایی به ارمغان گذاشته از شهدا اشاره کرد و بیان داشت: شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای بزرگ حداقلی و حداکثری برای ما خلق کردند.

وی حداقل دستاورد به جای مانده از شهدا را حفظ تمامیت ارضی و سرزمینی عنوان کرد و افزود: دستاورد به دست آمده حداقلی به بهای خون شهدای والامقام و در سایه و برکت انقلاب، امام و رهبری است که ایران اسلامی توانسته تمامیت ارضی خود را حفظ کند.

فرماندار مرودشت از خلق الگوی انقلابی و آرمانی به عنوان دستاورد حداکثری یاد و خاطرنشان کرد: فداکاری شهدا در دنیا به عنوان الگویی معنوی و حماسی و بیداری اسلامی رخ‌نمایی می‌کند در حالی که این الگو به یک حرکت الهام‌بخش در دنیا مبدل شده است.

حسینی حرکت‌ها و تبلیغات سو رسانه‌های استکباری را علیه ملت ایران بی‌اثر دانست و اضافه کرد: دشمن بر این باور است که با ترویج فرهنگ منحط خود افکار و باورهای دینی و اعتقادی ما را مخدوش کند، اما به فضل الهی و به برکت خون و پیام شهدا هر روز شاهد ترویج و توسعه دین و فرهنگ شهید و شهادت در جامعه هستیم.

وی به نقش و جایگاه نظام تعلیم و تربیت در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش در دوران پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بسترهای اجتماعی شکننده نظام شاهنشاهی بود و به خوبی توانست بدنه نظام حکومت دیکتاتوری را در هم ریزد، و در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز دین خود را به خوبی به اسلام و انقلاب ادا کند.

حسینی به نقش دانش‌آموزان بسیجی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دانش‌آموزان انقلابی و بسیجی باید با تمام وجود به توسعه علمی کشور بپردازند تا کشور از نظر علمی وابسته به هیچ کشور بیگانه‌ای نباشد.

فرماندار مرودشت خاطرنشان کرد: حرکت فداکارانه شهید فهمیده تنها یک اقدام انقلابی و جهادی نبود بلکه نشان از جهت‌گیری نسل جوان و به طور کلی نمادی از تفکر و اراده ملی در برابر تجاوز بیگانه بود و دشمن با این اقدام معادلات نظامی پیش‌بینی شده را به هم ریخته دانست و فهمید که در رویارویی خود با یک ملت مصمم و جهادگر که فهمیده نمونه‌ای از آن است مواجه شده و این در واقع کفه جنگ را به نفع ما رقم زد.

انتهای پیام/2448/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول