اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی:

شهید رحیم آنجفی آراسته به ایمان و تقوی بود

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی گفت: سردار شهید رحیم آنجفی فرمانده تیپ یکم لشکر علی‌ابن ابیطالب آراسته به ایمان، تقوی و نیکوترین فضایل اخلاقی در کنار تحصیل علم بود.

شهید رحیم آنجفی آراسته به ایمان و تقوی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نورخدا قاسمی بعد از ظهر امروز در یادواره سردار شهید رحیم آنجفی و شهدای دانشجو در دانشگاه اراک با اشاره به اینکه شهدا از معرفت و شناخت به وصال دست یافتند، اظهار داشت: تنها در صورتی می‌توانیم ادامه‌ دهنده راه شهدا باشیم که با سیره آن‌ها آشنا شویم.

وی امنیت، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را مدیون خون پاک شهدا دانست و ادامه داد: ملت ایران هرگز فداکاری و ایثارگری‌های رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس فراموش نمی‌کند و می‌داند که امنیت، آسایش، پیشرفت و اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون پاک شهدای والا مقام است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی با بیان اینکه تجلیل از مجاهدت خالصانه و گرامیداشت نقش والای شهدا وظیفه شرعی و انقلابی همه دوست‌داران انقلاب و جهاد و شهادت است، بیان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده و اگر در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به پیشرفت و توسعه دست یافته است، همه و همه مرهون فداکاری کسانی است که در بحرانی‌ترین روزها سینه‌هایشان را در مقابل توپ و تانک دشمن سپر کردند و در مقابل خطر، هوشیارانه و صبورانه ایستادند و شهادت را آرزوی خود می‌دانستند.

قاسمی با اشاره به اینکه تأسی به گفتمان استکبارستیزی حضرت امام(ره) از رسالت‌های مهم دانشجویان در شرایط کنونی است، افزود: امروز دانشجویان وظایف و رسالت‌های بسیار مهمی بر عهده دارند که باید به درستی به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان، پرچم‌های همیشه در اهتزاز بر فراز قله‌های رفیع عزت، شرف، استقلال و ریشه‌های مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: امروز ثمرات و برکات خون شهدا موجب شده تا این نظام الهی و اسلامی مستحکم‌تر از گذشته و سرافرازانه در عرصه‌های مختلف بدرخشد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهدا در شرایط امروز کشور استکبارستیزی و مبارزه همه جانبه با استکبار است که باید در این راه به فرامین مقام معظم رهبری گوش جان فرا داد.

وی خاطر نشان ساخت: بدون شک مبارزه با استکبار امروز با گوشت و پوست و استخوان جوانان این مرز و بوم عجین شده چرا که در این راه خون‌های بسیاری بر زمین ریخته شده است.

قاسمی با بیان اینکه تمام موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مرهون خون شهدایی است که در بحرانی‌ترین روزها هوشیارانه و صبورانه به مقابله با دشمنان پرداخته و جان خود را فدا کردند، اظهار داشت: رشادت‌های شهدایی چون سردار رحیم آنجفی امروز ایران اسلامی را بیمه کرده به طوری که به برکت خون این شهدا هیچ قدرتی جرات جسارت به ایران اسلامی را ندارد.

وی گفت: شهدا ملاک ولایت‌مداری ملت ایران هستند که باید همیشه نام و خاطره آنان را زنده نگاه داشت.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی در ادامه با اشاره به شخصیت سردار رحیم آنجفی تاکید کرد: رفتار خوب این شهید والا مقام در گردان‌های مختلف زبانزد همه بود، شهید آنجفی آراسته به ایمان، تقوی و نیکوترین فضایل اخلاقی در کنار تحصیل علم بود.

وی با اشاره به اینکه سردار رحیم آنجفی از با ادب‌ترین و با تقواترین رزمندگان دفاع مقدس بود و رفتار خوب این شهید در گردان‌های مختلف الگوی همه بود، گفت: رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدایی چون سردار رحیم آنجفی ایران اسلامی را بیمه کرد به طوری که هیچ قدرتی جرات تعرض به خاک پاک این سرزمین را ندارد.

سردار شهید رحیم آنجفی در سال 1332 در روستای مرزیجران اراک متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی به اراک مهاجرت کرد و تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس در رشته ادبیات عرب ادامه داد، این شهید بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه گیلان غرب اعزام شد و در عملیات والفجر چهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این آیین سه تن از همرزمان سردار شهید آنجفی به خاطره‌گویی پرداختند.

انتهای پیام/87001/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول