اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد

۵ سال برای انتخاب یک نام/ فرودگاه عبادی بیرجند یا فرودگاه شهید رئوفی‌نژاد

مصوبه تغییر نام فرودگاه بیرجند به نام "آیت‌الله عبادی" یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان است که اکنون بعد از گذشت پنج سال هنوز اجرایی نشده است.

۵ سال برای انتخاب یک نام/ فرودگاه عبادی بیرجند یا فرودگاه شهید رئوفی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی استان تاکنون 16 جلسه را به ریاست امام جمعه بیرجند انجام داده است.

وی با بیان این‌که این جلسات 67 مصوبه را داشته است، ادامه داد: 16 مصوبه از این مصوبات تاکنون اجرایی نشده است.

458 مصوبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: این شورا در شهرستان‌ها نیز تاکنون 96 جلسه برگزار کرده است که سبب تصویب 458 مصوبه شده است.

مطهری‌فر اذعان داشت: یکی از تاثیرگذارترین اقدامات انجام شده در این شورا تشکیل گروه برنامه‌ریزی ذیل شورای فرهنگ عمومی بوده است.

وی اضافه کرد: این گروه طی دو سال گذشته 33 جلسه با حضور اساتید و مدیران فرهنگی استان برگزار کرده است.

اختلاف برسر نام خلبان شهید رئوفی‌نژاد و آیت‌الله عبادی برای فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نام‎گذاری فرودگاه بیرجند را به نام آیت‌الله سید مهدی عبادی یکی از مصوبات اجرایی نشده این شورا عنوان کرد و گفت: این مصوبه مربوط به پنج سال قبل بوده است که تاکنون اجرایی نشده است.

مطهری‌فر متذکر شد: یکی از موانع موجود بر سر راه اجرایی شدن این مصوبه اختلاف برسر نام خلبان شهید رئوفی‌نژاد و آیت‌الله عبادی بوده است.

 خیابان‌ها و اماکن شهر نام‎گذاری مناسبی ندارند

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: نام‎گذاری‌های انجام شده برای خیابان‌ها و اماکن شهر  مناسبتی نیستند.

محمدرضا رضایی ادامه داد: یکی از این نمونه‌ها تغییر نام میدان موزه به میدان مادر است.

وی تصریح کرد: به دلیل واقع شدن موزه بیرجند و باغ اکبریه بیرجند در نزدیکی این میدان، نام میدان موزه برای آن انتخاب شده بود که اکنون به میدان مادر تغییر نام یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی اضافه کرد: به نظر من انتخاب این نام برای این میدان مناسب نیست و جاهای بهتری برای نام‎گذاری به این نام وجود دارد.

گفتنی است در این جلسه قرار بر این شد کارگروهی تشکیل شود و موضوع نام‎گذاری اماکن و خیابان‌های شهر را به طور کامل بررسی کند تا در جلسه بعد شورای فرهنگ عمومی در ارتباط با این موضوع با ارائه مستندات تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/69022/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول