اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

تمام فضائل انسانی در حادثه کربلا نمایان شد

امام جمعه خورموج گفت: هر آنچه از فضائل و مناقب انسانی که در انسان کامل باید وجود داشته باشد در حادثه جریان عاشورا با محوریت امام حسین(ع) وجود دارد.

تمام فضائل انسانی در حادثه کربلا نمایان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان چشنواره لحظه‌های آسمانی 3 کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دشتی ضمن تسلیت آغاز ماه محرم‌الحرام ماه پیروزی خون بر شمشیر اظهار داشت: حادثه عظیم عاشورا پر از درس‌های انسان‌ساز برای همه انسان‌های آزاده عالم است و همه آزادی‌خواهان باید از حادثه عاشورا درس عبرت بگیرند.

امام جمعه خورموج افزود: هر آنچه از فضائل و مناقب انسانی که در انسان کامل باید وجود داشته باشد در حادثه جریان عاشورا با محوریت آقا امام حسین(ع) وجود دارد و به قول مصلح هند که می‌گوید من از خودم چیزی ندارم و هرچه برای شما به ارمغان آورده‌ام از رهبر بزرگ شیعیان عالم حضرت امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: نخستین سنگر فرهنگی که پیغمبر اسلام (ص) بعد از هجرت به عنوان یک محور برای جامعه اسلامی تاسیس و قلمداد کردند، مسجد است.

مصلح با بیان اینکه تاثیرگذاری هیچ مجموعه‌ای بیشتر از مسجد نیست، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در تبلیغ، ترویج ارزش‌های دینی موفق باشیم باید به مساجد توجه بیشتری کنیم که در تثبیت اعتقادات، باورها و ارتقاء معنوی و اعتقادی در میان آحاد مردم مسلمان بهترین و مقدس‌ترین سنگر مسجد است.

وی ادامه داد: اگر مسئله دفاع در میان جوامع توحیدی و دینی مطرح نبود مراکز نشر معارف ادیان الهی از بین می‌رفت.

مصلح با بیان اینکه دولت‌های نهم و دهم دارای رویکرد فرهنگی و مسجد محوری بودند، یادآور شد: رویکرد فرهنگی در دولت‌های نهم و دهم موجب شد کانون‌های فرهنگی مساجد در سطح شهر و روستا فعال شوند که امروز در جامعه اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند.

مصلح اضافه کرد: اثرگذاری کانون‌های فرهنگی مساجد به مراتب بیش از جاهای دیگر است و مساجد موجب موفقیت‌های فرهنگی پایگاه‌های مقاومت بسیج شده‌اند. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعاً منشأ خیرات و برکات است و همین که برای کانون‌ها، موسسات و مراکز قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازو کاری دیده شد منشأ خیر و برکت در جامعه اسلامی بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی خاطرنشان کرد: جوانان بازوی پرتوانی برای مسجد الغدیر شهر خورموج هستند که در مناسبت‌های مختلف به طور خودجوش با حداقل بودجه‌ای که در اختیار آنها قرار دارد منشأ خیر و برکت برای جوانان در این مسجد هستند.

وی افزود: در این مسجد جوانان روزنامه‌دیواری و مقاله تهیه می‌کنند و با توجه به تلاش‌هایی که دارند باعث شد که در دو سال متوالی جوانان این مسجد بتوانند مقام اول را کسب کنند.

مصلح با اشاره به اینکه شهرستان دشتی سابقه عالم‌پروری و دین، دیانت و نجابت دارد باید هم اینطوری خود را نشان دهند، گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد منشأ خیر و برکت هستند و هیئت امنا و بانیان مساجد باید قدر آنها را بدانند زیرا این‌ها بازوان فرهنگی در طول سال هستند.

مصلح تصریح کرد: اگر ما متمسک به قرآن و ولایت شویم گمراه نخواهیم شد و هر آنچه از گمراهی، چالش و ناهنجاری انسان در جامعه مشاهد می‌‌شود قطعاً به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و عترت است.

انتهای پیام/66001/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول