اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد

آغاز مرحله جدید پیش‌ثبت‌نام کربلای معلی در گیلان

مدیر حج و زیارت گیلان از آغاز پیش‌ثبت‌نام زمینی زائران کربلای معلی از 18 آبان ماه جاری در این استان خبر داد.

آغاز مرحله جدید پیش‌ثبت‌نام کربلای معلی در گیلان

حسن یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آغاز پیش‌ثبت نام زائران کربلای معلی اظهار کرد: این پیش‌ثبت نام از 18 تا 30 آبان جاری انجام می‌شود.

وی زمان اعزام زائران به کربلای معلی را از 23 آذر تا 20 اسفند امسال ذکر کرد و افزود: این پیش‌ثبت‌نام با توجه به ایام سوگواری امام حسین (ع) برنامه‌ریزی انجام شده است.

این مسئول، ثبت نام زائران کربلا را اینترنتی عنوان کرد و گفت: مانند دوره‌های قبل متقاضیان از طریق سامانه پیش‌ثبت نام عتبات عالیات اقدام به ثبت‌نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: قرعه‌کشی بین زائران نیز از طریق همین سامانه از روز دوم آذر انجام می‌شود که زائران می‌توانند نتیجه این قرعه‌کشی را در روز سوم آذر امسال در سامانه مذکور مشاهده کنند.

به گفته یگانه، کسانی که دوره قبل ثبت‌نام کرده بودند اما تشرف نشدند نیازی نیست در دوره جدید ثبت‌نام کنند و طبق اطلاعات مربوط به آنها که در سامانه ثبت شده است در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.

وی مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی مجاز گیلان را یکی دیگر از راه‌های ثبت‌نام زائران کربلای معلی برشمرد و خاطرنشان کرد: افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند از طریق یکی از دفاتر زیارتی گیلان که دارای مجوز از حج و زیارت استان است اقدام به ثبت‌نام کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان یادآور شد: ثبت‌نام در این دفاتر زیارتی به معنای تشرف به کربلا از طریق همان دفتر نیست بنابراین زائران پس از ثبت‌نام باید نتیجه آن را از طریق اعلام در سامانه عتبات و عالیات پیگیری کنند.

وی درباره مبالغ پیش‌ثبت‌نام زائران تشرف به کربلا تصریح کرد: زائران در صورت مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی برای پیش‌ثبت‌نام مبلغی را پرداخت می‌کنند.

یگانه با تأکید بر اینکه دفاتر زیارتی حق دریافت وجوه بیشتر را ندارند، خاطرنشان کرد: دفاتر زیارتی می‌توانند طبق نرخ‌های اعلام شده از زائران وجه دریافت کنند.

وی نرخ‌های اعلام شده در گروه‌های تا دو نفر را مبلغ 20 هزار ریال، گروه‌های تا هفت نفر در مجموع 30 هزار ریال و ثبت‌نام گروهی تا 35 نفر را مبلغ 70 هزار ریال ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول