اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

افزایش تولید شیر و گوشت با اصلاح نژاد دام‌ها در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش تولید شیر و گوشت در کشور نیاز به اصلاح نژاد دام‌ها دارد.

افزایش تولید شیر و گوشت با اصلاح نژاد دام‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حسن رکنی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین ایستگاه تولید و انجماد جنین و اسپرم کشور در روستای کمانگرکلای آمل با اشاره به اینکه بیش از 8 میلیون راس گاو سنگین در کشور وجود دارد، تصریح کرد: یک‌میلیون و 100 راس از این دام‌ها اصیل هستند و تولیدات خوب و انعطاف‌پذیری با محیط دارند.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه تمامی واحدهای دامی مدیریت بالا ندارند به دنبال تنوع ژنی دام‌ها هستیم، افزود: یکی از ویژگی‌های نژاد سیمنیتال تولید همزمان گوشت و شیر است و نیز این نژاد به عوامل محیطی بسیار مقاوم‌تر است.

رکنی با تاکید بر اینکه با چالش‌هایی موجود در کشور به دنبال افزایش پروتئین با منشا شیر و گوشت هستیم، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی نژادی که بازدهی مناسبی در تولید شیر و گوشت داشته می‌تواند این نیاز کشور را برطرف کند.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه بسیاری از کشورهای دنیا در مصرف سرانه شیر سرآمد هستند و به همین دلیل میزان شیر تولید شده در کشور باید افزایش یابد، اظهار داشت: برنامه‌ای در کشور به منظور افزایش تولید شیر و گوشت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه کشور نیاز به تنوع ژنی دامی در زمینه تولید گوشت و شیر دارد، تصریح کرد: بسیاری از روستاهای کشور مستعد دامی با توقع بالا نیستند و باید دام‌هایی با اصلاح نژاد در اختیار این کشاورزان قرار گیرد.

رکنی با اشاره به اینکه نیازمند حرکتی اقتصادی در زمینه تولید شیر و گوشت هستیم، بیان کرد: این امر از طریق اصلاح‌نژاد دام‌ها حاصل می‌شود.

 

انتهای‌پیام/86011/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول