اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای هرمزگان مطرح کرد

ضرورت اصلاح و بازنگری در تعرفه‌های آب و فاضلاب

مدیرعامل آبفای هرمزگان بر ضرورت اصلاح تعرفه‌ها در بخش آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: عدم توجه به این ضرورت و عدم مدیریت آن از دیدگاه اقتصادی توسط کارشناسان می‌تواند شرکت‌های آب و فاضلاب را با چالش جدی‌تری در آینده مواجه سازد.

ضرورت اصلاح و بازنگری در تعرفه‌های آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی صبح امروز در سومین جلسه کارگروه خدمات مشترکین به میزبانی آبفای هرمزگان، با حضور معاونین مشترکین شرکت‌های آبفای شیراز، فارس، هرمزگان، بوشهر، کاشان و کهگیلویه و بویراحمد با موضوع بررسی آیین‌نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب و به‌روز رسانی انشعابات آب و فاضلاب، اظهار داشت: عدم توجه به این ضرورت و عدم مدیریت آن از دیدگاه اقتصادی توسط کارشناسان معاونت مشترکین می‌تواند شرکت‌های آب و فاضلاب را با چالش جدی‌تری در آینده مواجه سازد.

وی افزود: از بین رفتن منابع آبی، درخواست‌های رو به تزاید در بخش آبفا و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری تاسیسات آب و فاضلاب در حالی‌که درآمدها ثابت مانده، از جمله دلایلی هستند که لزوم بازنگری در تعرفه‌های آب و فاضلاب را می‌طلبد.  

این مسئول یادآور شد؛ با افزایش تعرفه‌ها و در نتیجه بالا رفتن درآمد شرکت‌های آبفا، می‌توانیم تعهدات‌مان را در بخش کیفی و کمی آب و در بخش بهره‌برداری شامل؛ حفر چاه، ساخت مخازن، اصلاح و بازسازی و آبرسانی و ... را محقق سازیم.

خادمی تصریح کرد: زیانده بودن شرکت‌های آبفا، مصرف بی‌رویه آب، معوق ماندن بسیاری از پروژه‌های آب و فاضلاب که از محل درآمدهای شرکت اجرا می‌شوند و عدم تحقق اصل 44 قانون اساسی از چالش‌های پایین بودن تعرفه‌های آب و فاضلاب است.

وی در پایان افزود: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب تولیدی 8 هزار ریال بوده، در حالی‌که متوسط آب‌بهای مشترکین خانگی کمتر از 3 هزار ریال است که این مسئله نیازمند راه حل جدی‌تری در راستای اصلاح تعرفه‌ها است. 

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول