اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت مرکز مازندران:

جنگ نرم در دنیا حرف اول را می‌زند

امام جمعه موقت مرکز مازندران گفت: جنگ رسانه‌ها در دنیا حرف اول را می‌زند.

جنگ نرم در دنیا حرف اول را می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه خبرگزاری تسنیم در استان مازندران برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه موقت شهرستان ساری با بیان اینکه در چند سال اخیر جنگ نرم از سوی کشورهای غربی در ایران شدت گرفت، افزود: جنگ رسانه‌ها در دنیا حرف اول را می‌زند.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی با اشاره به اینکه قیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع) در بین مسلمانان جاری است، گفت: قیام امام حسین (ع) به واسطه فعالیت رسانه‌ها در بین مردم زنده نگه داشته شد.

امام جمعه موقت مرکز مازندران با بیان اینکه مسئولیت سرپرستی یک خبرگزاری کار بسیار سنگینی است، بیان داشت: یک فعال خبری باید تمام تلاش خود را برای هرچه صحیح نوشتن و دور از افترا اطلاع‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه پرونده عاشورای امام حسین (ع) در جهان باز است، افزود: جایگاه ولایت و امامت از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

در ادامه نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با تقسیم‌بندی قدرت‌های جهانی، بیان داشت: قدرت رسانه فراتر از هویت خود در جهان در حال فعالیت است.

سید حسن شجاعی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در تصرفات، سلطه و حاکمیت کشورها نقش بسیار مهمی دارند، گفت: قدرت نظامی و اقتصادی در تعیین هویت یک کشور ملاک واقع نمی‌شود.

وی به سلطه و حاکمیت کشورهای همسایه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این سلطه‌گری‌ها با مقدمه و جوسازی از طریق رسانه‌ها صورت گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 90 درصد امواج ماهواره‌ای جهان در دست آمریکا است، گفت: ماهواره‌های غربی هیچ‌گاه به فکر معیشت مردم نیستند و بیشتر در مسائل بی‌بندوباری فعالیت می‌کنند.

جابر سردار قلم

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه به نقش و جایگاه جابر معافی در عرصه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: جابر سردار قلم و خبرگزاری در کشور بود.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی با اشاره به اینکه جابر معافی در عرصه خبری تلاش بسیار زیادی متحمل شد، بیان داشت: امانتداری یکی از ویژگی‌های مهم جابر در عرصه خبرنگاری بود.

وی با بیان اینکه استان مازندران از ظرفیت بالایی برای پوشش خبری برخوردار است، گفت: حضور اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها در استان مازندران موجب پیشرفت این استان می‌شود.

در ادامه این مراسم عباس درویش توانگر قائم مقام خبرگزاری تسنیم با اشاره به سخت و زیان آور بودن کار خبرنگاری اظهار داشت: مسئله زیان‌آوری شغل خبرنگاران در مجلس باید پیگیری شود تا به این ترتیب سازمان تامین اجتماعی به تعهدات خود جامع عمل بپوشاند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم، حسین قربانی میانرودی به عنوان سرپرست خبرگزاری تسنیم در مازندران معارفه شد.

انتهای پیام/86003/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول