اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

عدالت در رسیدگی به مناطق مختلف، رسالت مدیریت شهری قزوین باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از مجموعه مدیریت شهری خواست تا عدالت را در رسیدگی به مناطق مختلف شهر مورد توجه قرار دهند.

عدالت در رسیدگی به مناطق مختلف، رسالت مدیریت شهری قزوین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی صبح امروز در جمع مجموعه مدیریت شهری قزوین در سالن مفاخر عمارت شهرداری اظهار داشت: عدالت، میراث نخستین امام شیعیان است و باید مدیران شهری در رسیدگی به مناطق مختلف شهر اعم از جنوب شهر و دیگر مناطق، آن را مورد توجه قرار دهند.

حبیبی افزود: مهم‌ترین ویژگی اعضای سومین دوره شورای اسلامی شهر قزوین هماهنگی، همدلی و پیگیری امور شهر بدون جنجال و تنش بود و مشکل خاصی که منجر به اختلاف میان آنان شود، وجود نداشت.

وی با بیان اینکه مجموعه کاری شهرداری در دوره پیشین در توجه به زیرساخت‌ها، ایجاد منابع مالی پایدار و جلب و جذب سرمایه‌گذار به شهر موفق عمل کرد، ادامه داد: مسئولیت سنگینی بر عهده شهردار و تیم کاری وی قرار دارد؛ چراکه اداره یک شهر تاریخی و فرهنگی که می‌توان به آن لقب کلانشهر داد، آسان نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بالاترین رسالت مسئولان را مردم‌داری دانست و تصریح کرد: از همین رو باید مهم‌ترین دغدغه آنان گره‌گشایی از کار مردم باشد و توجه کنند که بالاترین مدال و نشان برای مسئولان، نشان خدمت‌گذاری به مردم است.

حبیبی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری باید در انجام امور ضمن توکل به خدا، شجاعت و جسارت داشته باشند؛ چراکه ریسک در کارها، به پیشبرد امور کمک می‌کند.

وی پیگیری امور و نظارت بر آن را لازمه کار این مدیران دانست و اذعان کرد: به واسطه همین پیگیری می‌توان کارها را بر پایه برنامه‌ریزی پیش برد و نظارت بر آن سبب می‌شود تا امور از مسیر برنامه خارج نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با تأکید بر پیشبرد امور به شکل متوازن و خودداری از بخشی‌نگری بیان کرد: رعایت نکردن این نکته به پیشرفت و توسعه شهر لطمه می‌زند؛ چراکه یک شهر به برنامه‌هایی در تمام ابعاد ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیاز دارد.

حبیبی یادآور شد: وظیفه مجموعه مدیریت شهری تنظیم تمام امور شهر در جنبه‌های مختلف است و برای رسیدن به این هدف باید در مرحله نخست، تعامل لازم با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برقرار شود؛ زیرا بدون هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌ رسان ممکن است کارها ناقص بماند.

این مسئول با اشاره به باز بودن سیستم مالی شهرداری نسبت به دیگر دستگاه‌ها اضافه کرد: شاید بتوان گفت نظارت دیوان محاسبات بر مسائل مالی شهرداری‌ها به دلیل لزوم بررسی و رسیدگی به لحظه امور مردم شهر کمتر است که این امر ضرورت وجود و حاکمیت انضباط مالی را در این نهادها می‌طلبد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین توجه به بخش‌های مختلف توسعه را از دیگر وظایف مجموعه مدیریت شهری برشمرد و گفت: محور توسعه و پیشرفت، انسان است و اعضای شورای شهر نیز باید بر چگونگی اجرای طرح‌های سنگین مالی با صورت وضعیت‌های کلان توجه داشته باشند.

حبیبی ضمن تأکید بر ضرورت هدف‌گذاری مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر در امور، ادامه داد: این مدیران باید بدانند در دوره چهار ساله پیش رو بناست شهر را به چه نقطه هدفی برسانند؛ ضمن اینکه عدم دخالت در امور جزئی را مورد توجه قرار دهند تا فعالیت‌های آنان از مسیر اصلی خود خارج نشود.

انتهای پیام/77011/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول