اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد

لزوم ایجاد بستر برای تحقق مدیریت واحد شهری در بندرعباس

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: ایجاد بستر برای تحقق مدیریت واحد شهری از جمله مباحثی است که باید مد نظر شورا و شهرداری بندرعباس باشد.

لزوم ایجاد بستر برای تحقق مدیریت واحد شهری در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، راحله ملایی ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز به کار شهردار جدید بندرعباس با اشاره به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های این شهر اظهار داشت: امروزه مدیریت و خدمات شهرداری روزانه دستخوش تغییرات گسترده‌ای می‌شود و از همین رو نیاز است به سمت و سوی مدیریت مدرن در حوزه شهری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: فقدان درآمدهای پایدار شهری و خدماتی و وجود قوانین محدود کننده سبب احساس کمبود در اعتبارات شهرداری‌ها شده است به نحوی که این چالش امروز گریبان تمام شهرداری‌ها را در کشور گرفته است.

رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه می‌توان با تدبیر و روزآمدی و کاهش فاصله مردم با شهرداری‌ها، چالش‌ها را به حداقل رساند،‌ اضافه کرد: باید با تعریف اهداف بلند مدت و کوتاه مدت به سمت ساختن شهری ایمن و زیبا حرکت کنیم.

به گفته ملایی؛ نیاز به عزم عمومی با هدف ارتقای مشارکت عمومی شهروندان از اولویت‌هایی است که در مجموعه شورا و شهرداری بندرعباس باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بندرعباس باید به دور از چالش‌ها و دیدگاه‌های سیاسی و با تعامل شورا و شهرداری اداره و هدایت شود.

ملایی در ادامه سخنان خود بر تحقق ایجاد بستر برای مدیریت واحد شهری نیز در بندرعباس تاکید و افزود: این امر می‌تواند بخش عمده‌ای از معضلات و چالش‌های کنونی را از چهره شهر بزداید.

*نمی‌توان شهر را با مدیریت انتزاعی اداره کرد

مهدی رضایی سردره معاون عمرانی استاندار هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه این معاونت در حوزه مدیریت شهری و سایر بخش‌ها ارتباط دارد، اضافه کرد: نمی‌توان مدیریت شهری را موضوعی انتزاعی قلمداد کرد چرا که برای داشتن شهری پویا و مناسب زندگی شهروندان، باید شهرداری با تمامی دستگاه‌ها تعامل داشته و هماهنگ باشد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امروز رویه به نحوی پیش رفته است که شهرداری حتی در حوزه‌هایی که مسئولیت ندارد نیز بعضا باید پاسخگو باشد.

رضایی سردره در ادامه تاکید کرد: معاونت عمرانی استانداری تمام تلاش خود را در همکاری با شهرداری بندرعباس برای رفع مشکلات به کار می‌گیرد.

معاون استاندار هرمزگان در پایان همچنین از ارجمند سرپرست موقت شهرداری بندرعباس به دلیل همکاری مناسب با شورا و معاونت عمرانی استانداری هرمزگان در مدت زمان تصدی خود قدردانی کرد.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول