اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

معرفی بنیاد صدر به عنوان یکی از حامیان برتر کشور توسط کمیته امداد

معرفی بنیاد علمی فرهنگی امام موسی صدر به عنوان یکی از حامیان برتر کشور توسط کمیته امداد امام خمینی از جمله افتخارات این بنیاد است که فعالیت‌های خود را در مناطق محروم جنوب کرمان پیگیری می‌کند.

معرفی بنیاد صدر به عنوان یکی از حامیان برتر کشور توسط کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، بنیاد علمی فرهنگی امام موسی صدر بیش از سه سال است که فعالیت‌های خود را در حمایت از دانش‌آموزان مستعد محروم در چهار زمینه علمی، فرهنگی، قرآنی و پزشکی در مناطق محروم جنوب کرمان پیگیری می‌کند.

این خدمات به دانش‌آموزان بسیار مستعد در محروم‌ترین روستاهای جنوب کرمان جز با لطف خدا، تلاش جهادگران و حمایت دلسوزانه خیران و مردم مهربان ایران صورت نگرفته است، اما تا پایان، راه زیادی مانده است که همگام با جهادگران، حمایت همه‌جانبه خیران، مسئولان و دلسوزان مناطق محروم را می‌طلبد.

استقبال 3 هزار دانش‌آموز از برنامه‌های جهاد علمی بنیاد

مسئول بنیاد علمی فرهنگی امام موسی صدر با تشریح عملکرد این بنیاد در نیمه نخست امسال عنوان کرد: در بخش علمی برگزاری جهاد علمی نوروز 92 در قلعه‌گنج و رودبار با استقبال حدود 3 هزار دانش‌آموز، توزیع حدود 150 میلیون تومان کتب کمک آموزشی، برگزاری همایش کنکور برای دانش‌آموزان مستعد، واریز شهریه تعدادی از دانش‌آموزان روستایی، زیر پوشش قرار دادن تعداد زیادی از دانش‌آموزان مستعد محروم در سال 92 و اعزام تیم انتخاب رشته کنکور 92 برای دانش‌آموزان رودبار و قلعه‌گنج از جمله اقدامات بوده است.

محمود هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس افزود: اجاره یک خوابگاه دخترانه دانش‌آموزی در شهر کهنوج، پیگیری ثبت‌نام برای دانش‌آموزان مستعد محروم در آزمون‌های نمونه و تیزهوشان، حمایت پنج دانش‌آموز مستعد محروم از عشایر جنوب کرمان، واریز کمک هزینه غذا دانش‌آموزان محروم شهرستان رودبار و مشاوره علمی به دانش‌آموزان مستعد محروم و پیگیری وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد است.

برگزاری چهار دوره جهاد قرآنی در روستاهای محروم

مسئول بنیاد علمی فرهنگی امام موسی صدر گفت: در بخش فرهنگی نیز اعزام سه دانش‌آموز مبتکر طرح کتابخانه فاطمه‌ها به مشهد مقدس، ارسال قرآن و نهج‌البلاغه و مفاتیح به روستاها، برگزاری طرح آزمایشی مطالعاتی کتابخوانان بی‌کتابخانه در چند روستا، برگزاری مراسم افطاری، اعطای کمک هزینه سفر مشهد مقدس به دو دانش‌آموز یتیم حافظ قرآن و اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در جهادهای علمی و قرآنی برای دانش‌آموزان صورت گرفته است.

هاشمی در تشریح برنامه‌های قرآنی بنیاد در جنوب کرمان بیان داشت: برگزاری چهار دوره جهاد قرآنی، افزودن منطقه محروم مارز به محدوده فعالیت جهاد قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن، کلاس‌های حفظ، روخوانی و قرائت قرآن، برگزاری سومین دوره مسابقات حفظ و ترجمه قرآن و توزیع صدها جلد کتاب ترجمه قرآن در بین حافظان از جمله این برنامه‌ها است.

پیگیری درمان تعداد زیادی از بیماران مناطق محروم

وی اظهار داشت: پیگیری درمان پروژه بابای مهربان، حمایت از دختر معلول قلعه‌گنجی و عنبرآبادی، حمایت از کودک سرطانی عنبرآبادی در کرمان، اعزام چند مورد بیمار چشم به تهران برای ویزیت، تدارک یک محل اسکان برای بیماران اعزامی از مناطق محروم در کرمان، پیگیری تهیه داروهای کمیاب در تهران برای برخی از بیماران محروم و ... از جمله اقدامات انجام شده در بخش پزشکی بنیاد است.

مسئول بنیاد علمی فرهنگی امام موسی صدر گفت: نوشتن و نهایی کردن 10 طرح قابل اجرا در منطقه جنوب کرمان، حمایت مالی و معنوی از برخی دانشجویان، اعطای وام به دانش‌آموزان محروم، ارسال رایانه به رودبار جنوب، اعزام دانش‌آموزان محروم به مشهد مقدس، افتتاح حساب برای دانش‌آموزان محروم، کمک در تأمین جهیزیه،  پیگیری خوابگاه دانش‌آموزان روستایی اهل چاه‌دادخدا برای تحصیل در جیرفت از دیگر اقدامات این بنیاد در سال جاری است.

معرفی بنیاد صدر به عنوان یکی از حامیان برتر کشور

هاشمی خاطرنشان کرد: معرفی بنیاد صدر به عنوان یکی از حامیان برتر کشور توسط کمیته امداد امام خمینی، معرفی به عنوان معتمد استان کرمان از سوی کانون فرهنگی آموزش، قبولی بسیاری از دانش‌آموزان تحت حمایت بنیاد در دانشگاه‌های تربیت معلم و روزانه از جمله موفقیت‌ها و افتخارات بنیاد است.

وی عنوان کرد: قبولی 80 دانش‌آموز تحت حمایت بنیاد در مدارس تیزهوشان، ورود چهار دانش‌آموز تیزهوشان تحت حمایت بنیاد به مرحله کشوری مسابقات قرآن سمپاد، تحت حمایت بودن بسیاری از دانش‌آموزان یتیم مستعد محروم، پیوستن بسیاری از دانشجویان نخبه استان کرمان در حمایت از دانش‌آموزان مستعد محروم جنوب کرمان، افزایش تعداد حافظان قرآن تحت حمایت بنیاد به 250 نفر و  برگزاری جهاد پزشکی در نوروز 92 از دیگر موفقیت‌ها و افتخارات بنیاد صدر در جنوب کرمان است.

انتهای پیام/2655/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول