اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه چهلمین روز درگذشت

حاج کاظمی که در لبیک به فرمان امام خمینی اموالش را جایزه داد

حاج کاظم اکبری یکی نفر از جمعیت 1.5 میلیارد نفری مسلمان جهان بود که در حمایت از فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی دست به قلم برد و اموالش را جایزه‌ای برای اجراکننده حکم سلمان رشدی واگذار کرد.

حاج کاظمی که در لبیک به فرمان امام خمینی اموالش را جایزه داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،حاج کاظم اکبری یکی نفر از جمعیت 1.5 میلیارد نفری مسلمانان در جهان است که در حمایت از فرمان تاریخی و الهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر صدور حکم اعدام سلمان رشدی بی‌تفاوت راهش را انتخاب نکرد و دست به قلم برد.

او نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم جان و مالم را در طبق اخلاص برای اجرای فرمان روح الله می‌گذارم».

کتاب ضد بشری آیه‌های شیطانی نوشته سلمان رشدی مرتد 25 سال پیش در 547 صفحه با حمایت یک یهودی که 850 هزار پوند به عنوان پیش پرداخت داده بود، نوشته شد.

حاج کاظم مهرماه سال 1322 در منزل شیخ تقی‌اکبری متولد شد که پدر به احترام تقارن با میلاد امام کاظم (ع) وی را «کاظم» نامید کلاس مکتب و  قرآن را در زادگاهش روستای پروریج آباد از بخش چهاردانگه ساری سپری کرد و از همان کودکی علاقه‌مند فراگیری قرآن و کمک کار پدر در امور کشاورزی ‌شد.

اوایل دهه 50 پس از پایان دوره سربازی مدتی در روستای زادگاهش به کشت و زرع و کمک به مادر و اقوام و اهل روستا مشغول ‌شد اما پس از مهاجرت به ساری در سال 54 خبر تدین و طرفداری وی از امام به گوش شیخ علی‌اکبر ناطق نوری که آن زمان از روحانیون مبارز کشوری علیه طاغوت پهلوی بود می‌رسد.

مدتی بعد شیخ با رساندن پیغامی از سوی یکی از دوستان معتمدش خواستار ملاقات با کاظم در اوزکلاء نور می‌شود که این دیدار و دو دیدار بعدی، وی به طور رسمی در جرگه فعالان انقلاب قرار می‌دهد.

پس از پیروزی انقلاب و واگذاری چندین مسئولیت توسط شورای انقلاب به ایشان از جمله مسئول حفاظت گارد ساحلی خزر املاک و مستقلات خاندان پهلوی در باغات مهدشت و برخی دیگر از مسئولیت‌ها با عنایت امام راحل مبنی بر تشکیل سپاه، وی به اتفاق جمعی از دوستان انقلابی سپاه ساری را تشکیل می‌دهند.

با تجاوز رژیم بعث صدام ملعون به مرزهای کشور ایران اسلامی کاظم به اتفاق جمعی از دوستان مانند شهید شمشیربند مرحوم سیدمحمود حسینی  برادر پاسدار جانباز حسین‌زاده و برخی دیگر از دوستان راهی منطقه سرپل ذهاب کرند غرب پادگان ابوذر می‌شوند و پس از مدتی از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار می‌گیرد چند ماه بعد به مازندران باز می‌گردد و به عنوان معاون عملیات سپاه ساری و مسئول زندان این شهر معرفی می‌شود اما در طول زندگی خود بارها به میدان‌های مختلف انقلاب شتافت.

وی پس از حکم  تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی ملعون در اهانت به ساحت رسول الله صلی الله، طی نامه‌ای به ولی امر مسلمین، زمین کشاورزی خود را برای مجری این حکم الهی  اهداء می‌کند.

حاج کاظم اکبری در نهایت صبح جمعه 29 شهریورماه امسال در سن 70 سالگی به هنگام انجام کارهای کشاورزی با سلامی به ارباب بی‌کفن دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/86021/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول