اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدجواد لاریجانی در دانشگاه مازندران‌:

تشخیص واقعیت در فضای امروز سخت‌تر شده/انقلاب اسلامی ‌نقطه مرجع است

دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضاییه گفت: مسائل امروز با ارجاع به اصول انقلاب اسلامی قابل حل است.

تشخیص واقعیت در فضای امروز سخت‌تر شده/انقلاب اسلامی ‌نقطه مرجع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، محمدجواد لاریجانی بعدازظهر امروز در همایش بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران با عنوان "مذاکره با آمریکا یا شعار مرگ بر آمریکا" بیان داشت: بصیرت گونه‌های مختلف دارد که یکی از آن بصیرت سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه بصیرت دارای ارکان زیادی است، ابراز داشت: فهم بصیرت شناخت وضعیت موجود است که باید آن را درست فهمید و کمتر از آن خود را تصور نکنیم.

دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضاییه با اعلام اینکه واقع‌گرایی موضوع کلیدی در این بخش است، خاطر نشان کرد: اطلاع از وظیفه و نحوه اجرای آن نیز رکن بعدی بصریت است.

لاریجانی با اعلام اینکه در این زمینه ما با رجوع به اسلام وضعیت خود را در زمینه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم، ادامه داد: در واقع مفهوم اصولگرایی است که برای فهم مطالب باید به اصول رجوع کرد.

وی با اشاره به اینکه واقع‌گرایی و اصولگرایی رکن‌های بعدی بصریت هستند، تصریح کرد: بصیرت قیام کردن به انجام عمل است که باید به اندازه و به هنگام باشد که این همان مفهوم عقل‌گرایی است.

دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه عقل در لسان اهل بیت یعنی تشخیص بهترین راه و حرکت به آن سمت در این زمینه باید، گفت: تشخیص وضعیت رکن اصلی بصیریت است.

وی با اعلام اینکه اطلاعات چیزهایی نیستند که از طریق اینترت‌ به دست می‌آوریم بلکه این‌ها اطلاع‌‌نما هستند، ابراز داشت: امروز در این فضا سهم واقعیت و تشخیص وضعیت سخت‌تر شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه خیلی‌ها سعی دارند تصویری را که دوست دارند و باب میل‌شان است از واقعیت‌ها ارائه دهند، ادامه داد: برای فهم وضعیت، داشتن یک نقطه مرجع لازم و ضروری است.

وی با اعلام اینکه نقطه مرجع امروز ما انقلاب اسلامی است، تصریح کرد:  مسائل امروز با ارجاع به انقلاب اسلامی مشخص می‌شود.

دبیر کمیسیون حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اینکه  نقطه مرجعی که امروز وضعیت ما را مشخص می‌کند نه کوروش، نه مشروطه و نه نهضت ملی شدن صنعت نفت است، گفت: بلکه این نقطه مرجع انقلاب اسلامی است و همگان چه بخواهند و چه نخواهند باید این واقعیت را قبول کنند.

انتهای پیام/86024/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول