اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد سنندج تاکید کرد

تشکیل شورای فرهنگ عمومی در روستاها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج بر تشکیل شورای فرهنگ عمومی در سطح روستاهایی با جمعیت 500 خانوار تاکید کرد.

تشکیل شورای فرهنگ عمومی در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا گوهری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج بر تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی در روستاهای دارای جمعیت 500 خانوار تاکید و اظهار کرد: تاکنون این جلسه در روستای سرابقامیش به عنوان نمونه به ریاست رئیس شورای روستا و حضور مدیر مدرسه و دیگر افراد حقیقی ساکن این روستا تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: رواج و احیای فرهنگ پهلوانی در جامعه و همچنین برگزاری کلاس‌های قرائت قرآن و احکام همانند گذشته علاوه بر مساجد در منازل از جمله مهم‌ترین مسائل در حل و فصل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوع پارچه و دوخت لباس‌های محلی نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است، بیان داشت: متاسفانه پارچه لباس‌های محلی نازک‌تر شده و مدل‌های دوخت آن نیز آمیخته‌ای از مدل‌های غربی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج ادامه داد: یکی از ضروریات کنونی برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس به صورت فصلی در استان است تا مردم به ویژه نسل جوان با مدل واقعی و مناسب لباس‌های محل خود آشنا شوند.

گوهری خاطرنشان کرد: یک نمایشگاه مد و لباس سال گذشته برگزار شد، ولی برپایی چنین نمایشگاه‌هایی فقط یکبار در سال کفایت نمی‌کند.

افزایش آمار طلاق در سنندج

وی افزایش آمار طلاق را یکی از مشکلات شهرستان سنندج عنوان کرد و افزود: افزایش آمار طلاق حاکی از سست شدن بنیان خانواده‌‌هاست که دستگاه‌های فرهنگی در این راستا باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را از موثرترین نهادها در رواج مسائل فرهنگی ذکر کرد و اظهار داشت: وظیفه معلمان و اساتید فقط تدریس دروس محول شده به آن‌ها نیست، بلکه باید چند دقیقه از وقت کلاس را هم به مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه اختصاص دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج ادامه داد: سخنان معلمان و نحوه رفتار آن‌ها بر دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار است و این قشر همواره الگوی نسل جوان و نوجوان بوده و هستند، لذا باید در نوع کلام و بیانشان بسیار دقت کنند.

گوهری خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان و مربیان در خصوص تشریح مسائل فرهنگی و خانوادگی شد.

وی از شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز خواست تعدادی از تبلیغات سطح شهر را به مطالبی در خصوص خانواده اختصاص دهند.

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج حجاب و عفاف

نماینده اصحاب رسانه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه گفت: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از ظرفیت رسانه‌ها هم به خوبی بهره برده شود.

مجید آوج عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در رابطه با تبلیغات بازرگانی رسانه ملی بهترین ابزار و پیامک بدترین آن شناخته شده است.

وی اظهار داشت: برای تبلیغات در رابطه با مسائل فرهنگی و بیان گفته‌های بزرگان دین می‌توان از ظرفیت نشریات محلی و خبرگزاری‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/79003/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول