اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از روز چهارشنبه 15 تا 25 آبان ماه صورت می‌گیرد

گشایش نمایشگاه عاشورایی 72 بغض بوم در تبریز

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی شامل منتخب آثار تجسمی همایش 72 بغض بوم در تبریز از روز چهارشنبه 15 تا 25 آبان ماه برگزار می‌شود.

گشایش نمایشگاه عاشورایی 72 بغض بوم در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن میلانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه شامل 40 اثر نقاشی در ابعاد 70*100 و در سبک‌های مدرن با ابزار رنگ روغن، گواش و پاستل و با محوریت قیام حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) خواهد بود.

وی افزود: این نمایشگاه از روز چهارشنبه 15 تا 25 آبان ماه جاری و همزمان با دهه اول ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محل مجموعه فرهنگی، هنری سینما قدس تبریز برگزار خواهد شد.

میلانی گفت: ساعات بازدید این نمایشگاه روزانه حدفاصل ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر خواهد بود و بازدید از این آثار برای تمام علاقمندان آزاد و رایگان خواهد بود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: هنر تجسمی مبتنی بر عقاید اسلامی و انقلابی به عنوان یکی از آغازین مقوله‌های پرداختی حوزه هنری از بدو تأسیس تاکنون یک هنر مردمی، ارزشمند و فاخر است.

میلانی با اشاره به چهره‌های چون کاظم چلیپا، حبیب‌الله صادقی و ابوالفضل عالی گفت: حوزه هنری مأمن و ملجأ هنرمندان عاشق بوده است و در کشور نام‌ها، نقش‌ها و قلم‌های ماندگاری را به عرصه هنر متعهد معرفی کرده است و انتظار داریم حوزه هنری استان هم بتواند چهره‌هایی شاخص هنر تجسمی دینی را به ایران و جهان معرفی نماید.

میلانی قیام ابا عبدالله الحسین (ع) را دارای جلوه‌های بصری والا، شگفت‌انگیز و مؤثر دانست و از هنرمندان خواست تا در تولید آثار ارزشی و مخاطب محور و صاحب تأثیر کوشا باشند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد کتابی شامل آثار تجسمی با محوریت قیام عاشورایی در آینده نزدیک آماده چاپ و انتشار شود.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول