اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز:

جشن اهدای کتاب در سقز برگزار می‌شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز گفت: جشن اهدای کتاب با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و جمعیت هلال‌احمر شهرستان به مدت دو روز در سقز برگزار می‌شود.

جشن اهدای کتاب در سقز برگزار می‌شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار کرد: این جشن 15 و 16 آبان با برپایی چادر در میادین جمهوری و آزادی شهرستان سقز برگزار می‌شود.

جلیل سیدی عنوان کرد: در این برنامه کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز در چادرهای ویژه‌ای که از طرف هلال‌احمر شهرستان مهیا شده است مستقر می‌شوند و کتاب‌های اهدایی از طرف مردم را دریافت می‌کنند.

وی خواستار توجه مردم به فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: مردم با اهدای کتاب می‌توانند دیگران را نیز در علم و آگاهی خود سهیم کنند.

سیدی با تاکید بر اینکه سنت اهدای کتاب باید در جامعه نهادینه شود، افزود: اهدای کتاب سبب افزایش منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی می‌شود که در جلب توجه عمومی و افزایش سرانه مطالعه بسیار مفید است.

وی بیان کرد: کتاب نقش اساسی و کلیدی در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتی مردم دارد و علاوه بر آن توسعه فرهنگی کشور را به ارمغان می‌آورد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز با بیان اینکه برای دومین سال پیاپی است که مراسم جشن کتاب در این شهرستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به 800 جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شد.

سیدی در پایان توجه به مطالعه و کتابخوانی را از نیازهای اساسی جامعه برشمرد و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری برنامه‌هایی مانند جشن اهدای کتاب توجه عمومی را به این فرهنگ مطلوب جلب کنیم.

انتهای پیام/79010/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول