اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مهدوی:

اصلاح فکری مهم‌ترین اولویت در امر به معروف و نهی از منکر است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اصلاح فکری از طریق فرهنگ‌سازی و اغنای تفکری در امر به معروف و نهی از منکر اولویت دارد.

اصلاح فکری مهم‌ترین اولویت در امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان در جمع خبرنگاران و فعالان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: برای مجموعه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قوی‌ترین جایگاه اداری در هر استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه رئیس این ستاد امام جمعه اصفهان و جانشین آن استاندار انتخاب شده است، پیش‌بینی چنین جایگاه قوی‌ برای یک اداره حاکی از آن است که این واجب اجتماعی باید تحقق یابد.

عضو خبرگان رهبری با ابراز تاسف از اینکه تاکنون وزارتخانه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل نشده است، گفت: تشکیل وزارتخانه برای امر به معروف و نهی از منکر خواست امام راحل نیز بود و باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به فکر تشکیل و راه‌اندازی وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر باشند.

وی در ادامه با توضیح دلایل ضرورت حضور یک وزارتخانه برای امر به معروف با توجه به جایگاه اداری پیش‌بینی شده و رسالت این ستاد از لحاظ نظارتی بر همه دستگاه‌ها و ارگانها و ادارات گفت: همه مسئولان جامعه و مردم باید برای تحقق و اجرای امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ورزند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در سال‌های قبل اقدامات خوبی در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان انجام شده، گفت: هرگز مسئولان ستاد استان اصفهان نباید به وضعیت فعلی راضی باشند و همه موظف هستند که به سمت ائتلاف و ارتقای بیشتر و فعالیت بیشتر در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حرکت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه حتماً موانعی در راه انجام وظیفه وجود دارد ولی نباید موانع و مشکلات مانع از انجام رسالت و وظیفه این واجب اجتماعی شود.

وی ابراز کرد: اصلاح فکر و فرهنگ‌سازی هدف‌ها و اولویت‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است و باید این کار از راه اغنای فکری انجام شود که بهترین روش آن مشاوره‌های چهره به چهره است.

مهدوی با ذکر چندین نمونه از کارها و فعالیت‌هایی که از سوی ستاد احیای امر به معروف شهرستان در سال‌های قبل انجام شده به مواردی چون گشت عیون خودروها با همکاری نیروی انتظامی، تشکیل کمیته نظارت و بازرسی از ادارات دولتی با همکاری حوزه علمیه خواهران و توجه و نظارت بر امر به معروف و نهی از منکر در اتوبوس‌های برون شهری با همکاری پلیس راهور استان اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت جدی از همدیگر توسط بخش‌های متعدد بدنه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک امر ضروری و لازم است.

انتهای پیام/63001/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول