اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

زنجان در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری مشکلات موجود در استان گفت: زنجان در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

زنجان در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به فرارسیدن ایام محرم اظهار داشت: اتفاقات روی داده در 10 محرم نیازمند بررسی خاص خود است.

وی با تشریح روند اتفاقات روی داده در روز عاشورا افزود: اتفاق روی داده در روز عاشورا در میان ملتی روی داد که شاهد حضور 90 نفر از صحابه پیامبر بود و همه به آداب ظاهری اسلام عمل می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه اهل کوفه از مخالفان سرسخت ولیعهدی یزید بوده‌اند، اضافه کرد: نکته قابل توجه در این اتفاق تاریخی عدم اقدام به موقع از طرف مردم بوده است.

امام جمعه زنجان با مهم بودن داشتن بصیرت برای عمل به وظایف به ویژه در مقاطع حساس تاریخی تصریح کرد: نکته جالب در حادثه کربلا این بود که جمعی از قاتلان امام حسین (ع) افرادی بودند که به ایشان نامه نوشته بودند.

خاتمی با بیان اینکه در روز شهادت امام حسین (ع) هیچ اعتراضی به این اتفاق روی نداد، ادامه داد: آتش ندامت درست یکسال بعد از حادثه و رو شدن اقدامات وقیحانه بنی‌امیه بر جان مردم آن زمان افتاد.

وی به شکل‌گیری گروه توابین بعد از حادثه روز عاشورا اشاره کرد و گفت: این گروه آنچنان از عملکرد خود در آن روز دچار یاس شده بودند که چیزی به غیر از مرگ آنها را قانع نمی‌کرد و در این راستا بود که مدیریت هیچ‌کس را هم نپذیرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان اضافه کرد: هدف از مرور تاریخ در این جلسه این است که متذکر شویم اگر به موقع به وظایف خود عمل نکنیم بعدها جبران آن غیر ممکن است.

امام جمعه زنجان عاشورا را ماهیت و شناسنامه و نقطه اتکای اعتقادی در تاریخ دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ما کارگزاران و خدمتگزاران نظام فرصت زیادی به ویژه به عنوان مدیر نداریم.

خاتمی بر لزوم طرح سئوالات متعدد توسط مدیران از خود به عنوان عامل اجرایی تاکید کرد و گفت: مدیر برای اصلاح روند باید از خود سئوالاتی در مورد تسریع و بهبود روند عمل به وظایف خود داشته باشد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری طی چند روز گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: اقدام ایشان در حمایت و تذکرات جدی آنقدر به موقع و صریح انجام شده که تا به امروز بی‌سابقه ارزیابی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به اقدامات دشمن در مورد روند تعاملات موجود با ایران اشاره کرد و افزود: روش حفظ موازنه در بین اعمال آنها هم مشاهده می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به سوابق اجرایی استاندار جدید زنجان ادامه داد: حضور در دوران دفاع مقدس و سوابق اجرایی در جهاد سازندگی، آموزش و پرورش، معاونت استانداری زنجان، استانداری آذربایجان‌غربی و حضور در محیط قانون‌گذاری به معنای آشنایی با همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان برای جمشید انصاری محسوب می‌شود.

خاتمی به ظرفیت‌های استان زنجان اشاره و عنوان کرد: جمشید انصاری به دلیل بومی بودن، استعدادها و ظرفیت‌ها را می‌شناسد.

وی به آشنایی خود با جمشید انصاری از قبل از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: انصاری مرد عقل، تدبیر و اعتدال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری مشکلات موجود در استان زنجان ادامه داد: زنجان در جایگاه هم شأن و واقعی خود قرار نگرفته است.

این مسئول رفع معضلات و مشکلات موجود را منوط به همت و تلاش مدیران دانست و متذکر شد: این مشکلات نیاز به تلاش مجدانه مدیران در همه رده‌ها دارد.

خاتمی به مشکلات موجود در مدیریت کشور اشاره کرد و اذعان داشت: هنر مدیریت اداره امور در شرایط این چنینی است و گرنه همه می‌توانند در شرایط عادی روند امور را پیش ببرند.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول