اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

روز مازندران در تقویم ملی کشور قرار گیرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در تقویم کشور جای روز ملی مازندران خالی است، گفت: 14 آبان روز مازندران باید در تقویم ملی ایران قرار گیرد.

روز مازندران در تقویم ملی کشور قرار گیرد

حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، گفت: مردم ولایتمدار مازندران نخستین بار در تاریخ 14 آبان 243 هجری شمسی با جان و دل اسلام را از طریق تشییع پذیرفته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مردم ولایتمدار مازندران با تمسک به کلام وحی الهی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حکومت علویان را پذیرفتند، افزود: مردم مازندران تا ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) نیز ثابت قدم مانده و با پیروی و اطاعت از ولایت مطلقه فقیه افتخار شیعه واقعی بودن را در نسل‌های آینده خود تضمین می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه مردم در حفظ آیین‌های باستانی مازندران کوشا باشند، بیان کرد: باید فرهنگ غنی مازندران همچنان باقی بماند و نسل‌های آینده این استان به درستی از آنان بهره‌وری کنند.

وی تصریح کرد: 14 آبان‌ماه،روز تشکیل نخستین حکومت شیعی در جهان است که مازندرانی‌ها در این عرصه پیشگام بوده‌اند.

علیزاده با اشاره به اینکه نیاکان ما به استقبال حسن‌ابن زید رفته و او را به مازندران آوردند، یادآور شد: این کار برای حفظ جایگاه رفیع ولایت بود و پس از 14 قرن باید این ارزش و اعتبار را گرامی بداریم.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 322 امامزاده در مازندران،بیان کرد: مازندران با توجه به داشتن این تعداد امامزاده رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در تقویم کشور جای روز مازندران خالی است، ابراز داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید بر این موضوع حساسیت داشته باشند.

علیزاده تاکید کرد: 14 آبان روز مازندران باید در تقویم ملی ایران قرار گیرد.

انتهای پیام/86003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول