اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بین 21 اثر نمایشی از سراسر کشور

کرمان برگزیده جشنواره تئاتر منطقه 3 شد

نمایش‌ «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» از کرمان با کسب 5 جایزه از جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ 3 کشور به عنوان نمایش برگزیده و راه‌یافته به جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شد.

کرمان برگزیده جشنواره تئاتر منطقه 3 شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نمایش‌ «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» به کارگردانی «جلیل امیری» از کرمان با کسب پنج جایزه از بیست ‌و پنجمین جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ سه کشور به عنوان نمایش برگزیده و راه‌یافته به جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شد.

بیست ‌و پنجمین جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ سه کشور با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نمایش‌های برگزیده و راه‌یافته به جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره‌ منطقه‌ای که با حضور گروه‌های نمایشی برگزیده‌ چند استان کشور در زاهدان برگزار شد، نمایش‌های برگزیده و راه‌یافته به جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند که عنوان نمایشِ برگزیده‌ جشنواره‌ تئاتر استان کرمان در بین پنج نمایش برگزیده و راه‌یافته اعلام شد.

هیئت داوران بیست ‌و پنجمین جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ سه کشور، بدون اولویت، نمایش‌های «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» به کارگردانی «جلیل امیری» از کرمان، «دو به یک به نفع بارسلونا» از مشهد، «زمان‌لرزه» از کرمانشاه، «یک‌هفته راه رفتن در بهشت» از یاسوج و «بی‌بری»‌ از بندرعباس را برای حضور در جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

همچنین «جلیل امیری» نویسنده و کارگردان نمایشِ «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا»، موفق شد مقام اول نویسندگی و مقام دوم کارگردانی این جشنواره را به دست آورد.

بر این اساس سه بازیگر نمایش کرمان، «زهره کامیاب»، «علی صادقی‌زاده» و «امیر کارگران» نیز در بخش‌های بازیگری زن و مرد، مورد تقدیر ویژه‌ هیئت داوران جشنواره قرار گرفتند.

در این جشنواره 21 اثر نمایشی از هنرمندان سراسر کشور در سرای فاضلی تئاتر شهر زاهدان، پلاتوی حوزه هنری استان و پلاتوی سیار مستقر در فرهنگسرای جوان زاهدان برای علاقه‌مندان بر روی صحنه رفت.

هنرمندان استان‌های گلستان، خراسان جنوبی و رضوی، کرمان، جیرفت، مازندران، کرمانشاه، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان در این جشنواره آثار نمایشی خود را اجرا کردند.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول