اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 9 الی 11 آبان

نخستین جشنواره تئاتر استانی معلولین در سبزوار برگزار می‌شود

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: به دلیل ظرفیت‌های بالای سبزوار نخستین جشنواره استانی معلولین پویش 9 الی 11 آبان ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره تئاتر استانی معلولین در سبزوار برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد،‌ حمیدرضا پوریوسف عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تصمیم دبیرخانه جشنواره و به دلیل ظرفیت‌های بالای سبزوار نخستین جشنواره استانی معلولین پویش 9 الی 11 آبان ماه در تالار شهید کاشفی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم هر حقی که افراد سالم از آن بهره‌مند هستند 10 درصد معلول جامعه نیز باید از آن بهره ببرند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی بحث توانمندسازی در جامعه، مقوله فرهنگی و هنری است به ویژه نمایش و تئاتر که جایگاه خاصی در این زمینه دارد.

وی اظهار کرد: در مجموع از بین 16 متن نمایشی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، 6 اثر نمایشی در بخش مسابقه، سه اثر در بخش مهمان و 2 اثر در بخش نمایش خیابانی انتخاب شده‌اند.

پوریوسف عنوان کرد: داوران بخش نهایی جشنواره پویش محمود پاک‌نیت، مهوش صبرکن و علی روحی رئیس انجمن هنر و نمایش فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هستند.

وی افزود: به خاطر دارا بودن بعد آموزشی جشنواره کارگاهی برای افزایش توانمندی بازیگران توسط حسین وحدتی و با موضوع تئاتر درمانی و جلساتی هم توسط داوران مسابقه به عنوان کار آموزشی در حاشیه برگزاری جشنواره برگزار می‌شود.

پوریوسف تصریح کرد: داوران بخش بازخوانی جشنواره پویش آقایان عباس جان‌فدا، حامد امام‌پور و حسین وحدتی و داوران بخش بازبینی هم آقایان احسان روحی، حمید سهیلی و حسین وحدتی هستند.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر معلولین پویش با بیان اینکه این جشنواره می‌تواند در غنای تئاتر استان نقش موثری ایفا کند، ابراز کرد: حضور معلولین نباید فقط به جشنواره تئاترهای ویژه آنها محدود شود و باید در سایر جشنواره‌ها هم شرکت کنند.

وی تاکید کرد: به نفرات اول جشنواره تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی و نفرات دوم و سوم هم لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره یک رویداد فرهنگی بزرگ است که باعث شده فعالیتهای بهزیستی در زمینه تئاتر معلولین با تاسیس دبیرخانه شکل منسجم و هدفمند به خود بگیرد.

پور یوسف اظهار کرد: برای جذب افراد سالم و معلول در کنار هم مقرر شد که 50 درصد از بازیگران نمایش را معلولین تشکیل دهند.

افتتاحیه جشنواره پویش 9 آبان ساعت 9 صبح و اختتامیه شنبه 11 آبان ساعت 12 الی 14  در محل تالار کاشفی شهرستان سبزوار خواهد بود.

انتهای پیام/2202/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول