اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

خود کنترلی جوانان موثرترین راه مقابله با مواد مخدر است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به اینکه نقش تربیتی خانواده‌ها و مدرسه بر خود کنترلی جوانان در پرهیز از مصرف مواد مخدر تاثیرگذار است، گفت: این خود کنترلی موثرترین راه مقابله با مصرف مواد مخدر است.

خود کنترلی جوانان موثرترین راه مقابله با مواد مخدر است

سرهنگ محمد حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: عمده‌ترین دلایل مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان عدم سلامت بعضی از خانواده‌ها، مصرف مواد در بین والدین، شرایط اجتماعی، محیط پر خطر و برخی گرایش‌های درونی نوجوانان و جوانان به مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری برای مبارزه با مواد مخدر در استان صورت می‌گیرد و این درحالی است که بین دستگیرشدگان مواد مخدر جوانان و نوجوانان نیز دیده می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: سن نوجوانان دستگیر شده 15 سال به بالا است و این نشان می‌دهد که باید رویکردی جدی‌تر در نهاد خانواده و مدرسه در بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر صورت بگیرد، همچنین خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد و آموزش و پروش به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بسیار در بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین جوانان نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

حسنی با اشاره به طرح‌های پلیس در جمع‌آوری معتادین پر خطر اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال نزدیک به چهار هزار نفر در بحث مواد مخدر دستگیر شده‌اند که برخی از آنهایی که اعتیادشان اثبات شده است به مراکز درمانی انتقال یافته و خوشبختانه با دستگیری و انتقال معتادین پر خطر به مراکز درمانی موفق شده‌ایم درصد بالایی از معتادین را درمان کرده و به آغوش خانواده‌ها برگردانیم و یا گرایش آنها را از مصرف مواد مخدر به شربت‌های متادون تغییر دهیم.

وی ادامه داد: مواد مخدر صنعتی از سال 1385 در بیشتر معتادین و جامعه هدف رواج پیدا کرد اما از سال 1389 که قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتی به تصویب رسید مبارزه جدی با این نوع از مواد مخدر افزایش یافت، تا این زمان به دلیل فقدان قانون، پلیس با محدودیت‌هایی مواجه بود که با رفع خلاء قانونی این مشکل نیز بر طرف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه باندهای مافیایی در بازار ایران به دنبال مشتریان و سود بالایی هستند بنابراین به دنبال تولید مواد مخدر جدید با تنوع بالا نیز می‌باشند، بیان کرد: مواد مخدر صنعتی با اثرات تخریبی بیشتر و تنوع بالاتر هدف توزیع و قاچاق در ایران است، درصد اثرات این مواد بالاتر و استفاده از آنها بیشتر است و این در حالی است که مواد مخدر صنعتی به دلیل آسیب رساندن به سلول‌های مغزی خطرات بسیار بیشتری برای فرد معتاد دارد.

حسنی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی یا نیمه صنعتی در بالا رفتن جرم و جنایت در کشور نقش داشته است، گفت: بخشی از مصرف مواد مخدر صنعتی در افزایش جرائم خشن نقش دارند و رفتارهای خشن را در جامعه افزایش داده‌اند که کنترل و مقابله با مواد مخدر در استان موجب کاهش جرائم خشن شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: باید توجه داشت که افزایش کشفیات مواد مخدر نشان از تولید مواد مخدر در کشور یا استان نیست چرا که به دلیل قرار داشتن کشور در بین تولیدکنندگان مواد مخدر و استان مرکزی که در بزرگراه ترانزیتی کشور قرار دارد میزان کشفیات در استان مرکزی بیشتر است و این به معنای تولید مواد مخدر نیست.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول