اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بابلسر:

هدف از برگزاری جلسه مبارزه با قاچاق مواد مخدر رفع معضلات جامعه است

معاون فرماندار بابلسر، گفت: هدف از برگزاری جلسه مبارزه با قاچاق مواد مخدر رفع معضلات جامعه است.

هدف از برگزاری جلسه مبارزه با قاچاق مواد مخدر رفع معضلات جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، رضا محسن‌پور امشب در جلسه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر، اظهار داشت: برگزاری این جلسات نباید تنها به صرف دور هم نشستن و نوشتن مصوباتی باشد که اجرا نمی‌شود، بلکه هدف از برگزاری این جلسات خدمت‌رسانی به مردم و رفع معضلات جامعه است.

وی افزود: اگر هر کدام از ما بتوانیم به عنوان مسئول بخشی از آسیب‌های جامعه را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم در این صورت می‌توانیم به خود افتخار کنیم.

معاون فرماندار بابلسر با بیان اینکه مسئولان نباید از انجام مسئولیت‌شان شانه خالی کنند، تصریح کرد: ما در برابر همه مردم کشور مسئول هستیم و نباید نسبت به این امر مهم بی‌تفاوت باشیم.

محسن‌پور با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشور ما بسیار پایین آمده است، بیان داشت: گرایش نوجوانان و جوانان به سمت مواد مخدر بزرگ‌ترین خطر برای کشور محسوب می‌شود، بنابراین ضروری است، کسانی که شبکه‌های برنامه‌ریزی شده‌ای را برای دامن‌زدن به این بحران به‌ کار می‌گیرند با شدیدترین برخوردها مجازات شوند.

وی، عامل اصلی اعتیاد در بین جوانان را بیکاری، دوستان ناباب و مشکلات خانوادگی برشمرد و متذکر شد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی درست و بلندمدت راهکاری بیندیشند تا جوانان ما در جامعه سرگردان نباشند و با یک تعارف خشک و خالی خود را نبازند و به هر تقاضای نادرستی جواب مثبت ندهند.

معاون فرماندار بابلسر به کمیته چهارگانه موادمخدر که متشکل از کمیته درمان، پیشگیری، مبارزه و  کمیته حقوقی است اشاره و تصریح کرد: از این چهار کمیته تنها کمیته پیشگیری که با مدیریت بهزیستی است، فعال بوده و سه کمیته دیگر فعالیت چندانی ندارند که این جای تأسف دارد.

محسن‌پور اضافه کرد: جای سئوال است که چرا مسئولان مربوطه دیگر از جمله اداره بهداشت و درمان، اداره ارشاد یا آموزش و پرورش برنامه فرهنگی برای این معضل ارائه نمی‌دهند.

وی افزود: چرا مسئولان ما فقط به پشت میز نشستن بسنده می‌کنند، وقتی آمار اعتیاد این‌قدر پایین آمده است، آیا جای تأسف ندارد، بهتر نیست کمی به خودمان بیاییم و بدانیم همواره دنیا به کام ما شیرین نمی‌ماند.

معاون فرماندار بابلسر بیان داشت: معضلات مربوط به اعتیاد نه تنها به بنیان خانواده؛ بلکه به کل جامعه آسیب می‌رساند و ناهنجاری‌های زیادی به همراه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه نیاز به مواد افیونی می‌تواند جوامع را به تباهی بکشاند، اذعان داشت: مهم‌ترین چیزی که می‌تواند امنیت جامعه را به هم بزند استفاده از مواد افیونی است، چراکه ممکن است فرد معتاد دست به هر کاری بزند.

محسن‌پور در پایان با بیان اینکه در جلسه آینده مسئولان کمیته چهارگانه موظف هستند نسبت به برگزاری جلسات، تهیه گزارش و راهکارهای اجرایی اقدام کنند، اذعان داشت: در صورت عدم برگزاری جلسات، رؤسای کمیته‌های چهارگانه موظف هستند نسبت به ضعف عملکرد خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/86010/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول