اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای شهر اردبیل مصوب کرد

تجدید بنای بازار شهرداری و راه‌اندازی موزه تعزیه در اردبیل

با تصویب اعضای شورای شهر اردبیل شهرداری مکلف شد تا برای تجدید بنای بازار شهرداری اردبیل و همچنین راه‌اندازی موزه تعزیه و محرم اقدامات لازم را انجام دهد.

تجدید بنای بازار شهرداری و راه‌اندازی موزه تعزیه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در دوازدهمین جلسه شورای شهر اردبیل که پیش از ظهر امروز با حضور تمام اعضا در ساختمان شورای شهر اردبیل برگزار شد، طرح ارائه شده از سوی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در احیا و مرمت و تجدید بنای بازار شهرداری اردبیل جلوی مصلی و یادمان شهدای روحانی مطرح شد که مقرر شد پیشنهادات اجرایی از سوی شهرداری ارائه شود تا با همکاری شهرداری و جذب سرمایه‌گذاران این تجدید بنا متناسب با معماری منطقه و حریم این بازار صورت گیرد.

ارائه کننده این طرح تصریح کرد: شهرداری می‌تواند به صورت زمین همکف و به ارتفاع هفت متر این بازار را به صورت زیبا و مناسب طراحی کرده و برای اجرا به متخصصان و مشاوران ارائه کند.

زکی‌الله خوشبخت گفت‌: این طرح برای مطالعه و بررسی بیشتر و جذب سرمایه‌گذار به شهرداری ارجاع شد تا تصمیمات لازم گرفته شود.

اما دیگر عضو شورای شهر اردبیل با ارائه طرح احداث موزه محرم و تعزیه از شهردار اردبیل با همکاری دستگاه‌های ذیربط و هیئت امنای محلات 6‌گانه خواست تا نسبت به موزه محرم و تعزیه اقدام شود.

ولی نعمتی بیان داشت: اردبیل با توجه به سابقه درخشان در فرهنگ عاشورایی و به عنوان مرکز عزاداری حسینی و با سابقه درخشان در این زمینه با این میراث معنوی می‌تواند پیشقدم شده تا این فرهنگ ناب سینه به سینه به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: هویت اردبیل با شخصیت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) گره خورده و در همین راستا با رایزنی بزرگان محلات سنتی و تاریخی اردبیل قرار است آثار و لوازم مربوط به مناسک محرم جمع‌آوری شده و در موزه نگهداری شود.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: ما پیشنهاد کردیم حسینیه مجتهدی برای یکی از خانه‌های تاریخی اردبیل برای این منظور در نظر گرفته شود که امیدواریم در اجرای این طرح به شهرداری و دستگاه‌های ذیربط نظیر میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد بتوانیم در ماه محرم شاهد آغاز فعالیت و بستر برای راه‌اندازی موزه تعزیه و محرم در اردبیل باشیم.

بذل و بخشش‌های شورا در قالب تخفیف‌ها

اما در جلسه شورای بیش از چهار نامه با محتوای بذل و بخشش و ارائه تخفیف به افراد مختلف در قالب ایثارگران، خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد مطرح شد که همه این‌ها به تصویب رسید.

در یکی از این نامه‌ها بنا به درخواست اعضای شورای شهر اردبیل عنوان آن از ارائه تخفیف به شهرداری سابق اردبیل به یکی از خادمان شهری تغییر نام یافت و شهرداری موظف شد تا از محل هبه 5 میلیون تومان به وراث علائی شهردار سابق اردبیل پرداخت شود.

در حالی که این تخفیف منتقدانی داشت اما عده‌ای از اعضای شورای شهر اردبیل تصمیم گرفتند با عنوان دیگر از این خادم و خانواده شهردار سابق اردبیل دلجویی کرده و این تخفیف را ارائه کنند این در حالی است که برخی از اعضای شورای شهر با ارائه این تخفیف به خاطر خدمات ارزشمند شهردار سابق موافق بودند تا این هبه صورت گیرد.

تخفیف دوم مربوط به یکی از سرداران دوران دفاع مقدس بود که تا سقف 50 درصد باید از تخفیف بهره‌مند می‌شد.

اما اعضای شورای شهر اردبیل با تخفیف چند مددجوی کمیته امداد موافقت کردند تا این کار به شکل قانونی توسط شهرداری انجام شود.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول