اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استقبال رسمی مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

معاون وزیر فرهنگ چین وارد شیراز شد

با استقبال رسمی مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره‌کل اتباع خارجی این استان، معاون وزیر فرهنگ چین وارد شیراز شد.

معاون وزیر فرهنگ چین وارد شیراز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شنبه‌شب با استقبال رسمی مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره‌کل اتباع خارجی این استان، معاون وزیر فرهنگ چین وارد شیراز شد.

معاون وزیر فرهنگ چین در هنگام ورود به شیراز، اظهار داشت: برای بار دوم است که به ایران سفر می‌کنم، اما شیراز را برای نخستین بار می‌بینم.

«دونگ وی» افزود: تاریخ دیرینه استان فارس را می‌شناسم و امیدوارم این دیدار باعث تقویت دوستی بین دو کشور و افزایش تبادلات فرهنگی فی‌مابین شود.

«دان وی» ادامه داد: یقین دارم که ظرفیت بسیار خوب فارس و شیراز در امور فرهنگی و تاریخ و فرهنگ دیرینه چین زمینه ارتباطی مستمر و سودمند را فراهم می‌کند.

استان فارس یک ایران کوچک است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در طی مراسمی که با حضور معاون وزیر فرهنگ چین و هیئت همراه وی برگزار شد، گفت: ورود این گروه از مسئولان فرهنگی و ارتباطات خارجی چین را به فال نیک می‌گیریم، امیدواریم این دیدار بستر مناسب برای تبادل فرهنگی بین دو کشور را مساعدتر کند.

احمد همتی افزود: استان فارس یک ایران کوچک محسوب می‌شود چرا که دیرینه‌ترین فرهنگ و تمدن ایران در فارس است.

وی ادامه داد: شیراز قبل از ورود اسلام و بعد از آن همواره تمدن‌ساز و فرهنگ‌پرور بوده و اگر برای دیدار از اماکن باستانی و فرهنگی این شهر، یک ماه توسط میهمانان خارجی زمان اختصاص یابد باز کم است.

همتی تصریح کرد: در سه دهه گذشته همواره کشور چین به عنوان دوست نزدیک ایران شناخته شده چرا که هر دو کشور ایران و چین سعی دارند فرهنگ بومی خود را تقویت کنند و استقلال فرهنگی داشته باشند.

روابط ایران و چین در بالاترین سطح ممکن است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس نیز در این دیدار گفت: استان فارس یک استان فرهنگی هنری است و میراث گران‌بهایی دارد.

غلامرضا غلامی افزود: وجود مفاخر جهانی مانند حافظ و سعدی و آثار شناخته شده‌ای از قبیل تخت جمشید و بیشاپور فضای تبادل فرهنگی و گردشگری را بسیار مساعد کرده است.

وی ادامه داد: روابط جمهوری اسلامی با کشور چین همواره مناسب بوده و در همین راستا تاکنون مقامات و مسئولان چینی مانند معاون کنگره خلق چین، سفیر چین و تجار و گروه‌های تجاری متعدد از چین به فارس سفر کرده‌اند.

غلامی تصریح کرد: امروز سطح روابط چین و ایران در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و این موضوع ظرفیت خوبی برای تبادلات در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است.

به گزارش فارس، در این دیدار که احمدرضا نداف، معاون فرهنگی و علی محمد اسکورچی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حضور داشتند، از تبادل نظر به منظور برگزاری هفته فرهنگی چین در شیراز خبر داده شد.

معاون وزیر فرهنگ چین را در این سفر «لی یان» دستیار مدیرکل سازمان ارتباطات خارجی وزارت فرهنگ چین، «یا جین» رئیس بخش آسیا و آفریقای سازمان ارتباطات خارجی چین، «یائو دا» دبیر دفتر وزیر، «وو خی» کارشناس بخش آسیا و آفریقا سازمان ارتباطات خارجی چین و «چن تانگ» دبیر اول سفارت چین در تهران همراهی می‌کنند.

بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی شیراز، برگزاری نشست تخصصی با مسئولان فارس، دیدار با اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر از برنامه‌های هیئت چینی در شیراز است.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول