اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد

خاکسپاری رایگان در آرامستان جدید شیراز

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در حال حاضر خاکسپاری متوفیان در آرامستان جدید شیراز بدون دریافت هزینه انجام می‌شود، بیان کرد: شهرداری باید قیمت پیشنهادی خود را به شورا ارائه دهد.

خاکسپاری رایگان در آرامستان جدید شیراز

محمودرضا طالبان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به بازدید اخیر اعضای شورا از آرامستان جدید شهر، اظهار داشت: همان‌گونه که می‌دانیم، قبرستان‌های شیراز در حال پر شدن هستند که برای این نیاز، قطعه زمینی به منظور ایجاد آرامستانی جدید در شهر، در نظر گرفته شده‌ است.

وی افزود: اکنون در آرامستان جدید شیراز 300 نفر به خاک سپرده شده‌اند اما آن چیزی که مهم جلوه می‌کند، بحث راه دسترسی به این مکان است که اداره‌کل راه و شهرسازی فارس قول داده که تا پایان سال جاری، کمربندی شمال شیراز که همان راه دسترسی به آرامستان است، تکمیل شود.

طالبان ادامه داد: راه دیگری که به آرامستان می‌رسد از محله سعدی می‌گذرد که استفاده از این راه به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، مناسب نیست و نیاز است که هرچه سریع‌تر کمربند شمالی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

این مسئول درباره قیمت خرید قبر در آرامستان شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر خاکسپاری متوفیان در این مکان بدون دریافت هزینه انجام می‌شود، بیان کرد: در آینده که مردم بیشتری برای دفن متوفیان به این آرامستان روی آورند، شهرداری باید هزینه‌های بیشتری را متحمل شود که لازم است این ارگان قیمت پیشنهادی خود را به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان تاکید کرد: شورای اسلامی شهر شیراز، قیمتی معقول و در توان تمام اقشار مردم را به تصویب می‌‌رساند و تاکنون شورا در بحث قیمت وارد نشده‌ است و برای روی آوردن مردم به آرامستان، در حال حاضر تمام خدمات بدون دریافت هزینه انجام می‌شود.

به گزارش فارس، پنج‌شنبه هفته گذشته، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به بازدید از آرامستان جدید شیراز رفتند.

این آرامستان در حاشیه کمربندی شمالی شیراز در کنار روستای خرامه واقع شده است و تمام خدمات به خاکسپاری از جمله تشییع، پارچه‌نویسی، ارائه سرویس به شرکت‌کنندگان در مراسم و... را شهرداری شیراز به عهده می‌گیرد.

فضایی که برای آرامستان جدید شیراز در نظر گرفته شده بالغ بر 446 هکتار است که با توجه به اینکه متوفیان شیراز در هر سال یک هکتار زمین نیاز دارند، پیش‌بینی می‌شود که این قبرستان تا 200 سال آینده پاسخگوی نیاز مردم باشد.

از جمله اقدامات در حال اجرا، ساخت مجتمعی تجاری در آرامستان است که خدماتی مانند پارچه‌نویسی، گل‌فروشی، چاپ اعلامیه مرگ، سنگ قبر و ... را ارائه می‌دهد و همچنین رستوران‌هایی برای شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع نیز وجود دارد که در حال حاضر در مرحله مکان‌یابی‌ است.

آرامستان جدید شیراز تمام خدمات از جمله شست‌وشوی مردگان و برگزاری مراسم تشییع و به خاکسپاری را بدون دریافت هزینه انجام می‌دهد و قطعه زمین به صورت رایگان عرضه می‌شود، همچنین برای کودکان، زمین بازی در نظر گرفته شده‌ است.

از جمله امکاناتی که آرامستان به زودی در اختیار مردم قرار می‌دهد، سیستمی‌ است که از طریق بلوتوث روی تلفن‌ همراه نصب می‌شود و محل دقیق به خاک ‌سپرده‌‌شدگان را پیدا می‌کند.

همچنین این آرامستان برای افرادی که از شهر یا کشور دور بوده و نمی‌توانند در مراسم خاکسپاری نزدیکان خود شرکت کنند، امکان این را فراهم کرده تا به صورت آنلاین مراسم تشییع و تدفین متوفی را از طریق اینترنت مشاهده کنند.

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول