اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه‌های عمومی ماکو:

کتابخانه ماکو غنی‌ترین منابع جامعه‌شناسی آذربایجان غربی شد

مدیر کتابخانه‌های عمومی ماکو با اشاره به اهدای 270 جلد کتاب تخصصی در زمینه جامعه‌شناسی، کتابخانه ماکو را غنی‌ترین منابع جامعه‌شناسی آذربایجان غربی عنوان کرد.

کتابخانه ماکو غنی‌ترین منابع جامعه‌شناسی آذربایجان غربی شد

حسن اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هفته کتاب فرصت خوبی برای برپا کردن انقلابی فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی است که این انقلاب می‌تواند با اهدای تنها چند جلد از کتب بلااستفاده هر فرد محقق شود.

وی در آستانه بیست و یکمین دوره هفته کتاب، از اهدای مجموعه کتب کتابخانه شخصی، خیری فرهنگی در ماکو به کتابخانه آیت‌الله کاشانی این شهرستان خبر داد.

اکبرزاده تصریح کرد: این مجموعه مشتمل بر 350 جلد کتاب شخصی و تخصصی در زمینه جامعه‌شناسی است که توسط مهدی کاظمی به این کتابخانه اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه 270 جلد از این کتب اهدا شده در زمینه‌های تخصصی جامعه‌شناسی هستند، گفت: با اضافه شدن این مجموعه به کتب کتابخانه آیت‌الله کاشانی ماکو، این کتابخانه به غنی‌ترین مجموعه در زمینه جامعه‌شناسی در استان تبدیل می‌شود.

مدیر کتابخانه‌های عمومی ماکو بر لزوم مشارکت مردم در غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای اشاره کرد و افزود: با گسترش فرهنگ اهدای کتاب، می‌توان به سرعت به سمت تحقق اهداف سند چشم‌انداز افق 1404 در افزایش منابع کتابخانه‌ای رسید.

اکبرزاده بر فواید کتاب و کتابخوانی در رشد و اعتلای فرهنگی جوامع اشاره کرد و گفت: اگر هر یک از افراد چند جلد از کتب بلااستفاده خود را به کتابخانه‌ها اهدا کنند در فاصله زمانی نه چندان طولانی، منابع کتابخانه ای سرشار از منابع غنی می‌شوند.

وی هفته کتاب را فرصت ارزشمندی برای آغاز این حرکت متعالی در جامعه عنوان کرد و افزود: با توسعه این فرهنگ می‌توان انقلابی در نهضت کتابخوانی در شهرستان و به تبع آن استان و کشور ایجاد کرد.

اکبرزاده این امر را در تنوع کتب کتابخانه‌ها موثر دانست و افزود: این امر خود عامل گرایش بیش‌تر افراد به سمت کتابخانه‌ها شده و در گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه در میان افراد موثر خواهد بود.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول