اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسن عباسی:

دولت نباید تحت فشار پای میز مذاکره بنشیند

رئیس اندیشکده یقین گفت: دولت نباید تحت فشار باشد و با این فشار پای میز مذاکره بنشیند زیرا ممکن است بر اثر فشار داخل مجبور شود امتیاز بدهد.

دولت نباید تحت فشار پای میز مذاکره بنشیند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسن عباسی در همایش دیپلماسی نرمش در وضعیت آلفا که از سوی جامعه اسلامی دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در سال 1930 زمینه به زانو درآوردن شوروی را فراهم کردند و گفتند باید یا سوسیالیست‌ها یا کاپیتالیست‌ها باقی بمانند و این حرف لنین بود که توسط استالین پیگیری شد و این وضعیت آلفا بود.

وی افزود: آمریکایی‌ها 30 سال تحمل کردند اما از موضع خود در مورد سوسیالیست‌ها و کاپیتالیست‌ها کوتاه نیامدند و در نهایت نیز آمریکایی‌ها، شوروی را به نرمش درآوردند و فروپاشی شوروی در سال 1990 انجام شد.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: گورباچف از همزیستی مسالمت‌آمیز با آمریکا رد شد و 2 طرح تحول اقتصادی و طرح تحول اجتماعی، سیاسی را برای کشورش داد اما در نهایت آمریکایی‌ها توانستند انقلابی که در شوروی طی 60 سال اتفاق افتاده بود را زمین بزنند.

وی ادامه داد: در سال 1376 نیز وقتی دولت اصلاحات روی کار آمد، اعلام کردند که دولت اصلاحات را می‌توانیم از نقطه آلفا تا نقطه امگا بکشانیم و انقلاب اسلامی را به زوال برسانیم اما رهبر انقلاب اعلام کرد که دولت ما مانند گورباچف عمل نمی‌کند و ایران هم شوری نیست.

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: سه چهار دولت قبلی نیز زیرساخت‌هایی گذاشتند که دولت فعلی روی آنها مذاکره نمی‌کند مانند آب سنگین اراک، سانتریفیوژ و ... و اکنون نیز محور مذاکرات ایران مسئله تحریم‌هاست.

عباسی بیان کرد: مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه نیز اعلام کردند که فقط در مورد مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها مذاکره خواهیم کرد که این وضعیت، آمریکا را محدود می‌کند.

وی ادامه داد: منظور رهبری نیز از نرمش قهرمانانه، در واقع این بود که پای میز مذاکره طوری رفتار کنید تا دشمن نتواند شما را به وضعیت «میور» درآورد.

عباسی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تلاش بسیاری کردند که دو دولت اصلاح طلب و اصولگرا را به وضعیت زمان گورباچف در شوروی درآورند که موفق نشدند و در دولت فعلی نیز می‌خواهند همین کار را انجام دهند.

وی تصریح کرد: امروز نظامی مانند جمهوری اسلامی بعد از 34 سال در وضعیتی قرار دارد که آمریکا نتوانسته او را به وضعیت آلفا درآورد ضمن اینکه این نظام، ادعاهای دیگری نیز دارد و همواره برعکس انتظار دشمن عمل کرده است.

رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: هنر عملیاتی ملت ایران این است که آمریکایی‌ها فهمیده‌اند با حریف قدری مواجه هستند که جوان اما پرقدرت است.

وی ادامه داد: ما ملتی هستیم که 34 سال است انقلاب کرده‌ایم و 33 سال است در تحریم هستیم و وضعیت اقتصادی ما از مبانی نظری ضعیف رنج می‌برد.

عباسی با اشاره به وضعیت اقتصادی آمریکا بیان کرد: آمریکا 4تریلیون دلار بودجه دارد اما بدهی او 17تریلیون دلار است و اگر قرار است روش اقتصادی آمریکا جواب بدهد، در کشور خودش جواب می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه سال 2014 میلادی، پیش‌بینی می‌شود که وضعیت اقتصادی آمریکا به رکود برسد که این رکود از سال 2007 آغاز شده و سال بعد به اوج خود می‌رسد.

عباسی با اشاره به اینکه رئیس بانک مرکزی اعلام کرده کاهش قیمت دلار به زیر 2 هزار و 900 تومان منطقی نیست، عنوان کرد: اینکه عده‌ای گمان می‌کنند اگر آمریکا و ایران مذاکره کنند، قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند و اگر سفارتخانه‌های دو کشور باز شود، دلار افت شدیدی پیدا می‌کند، اینگونه نیست و این صحبت‌ها سبب از بین رفتن اعتماد به دولت می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت نباید زیر فشار باشد زیرا اگر با این فشارها پای میز مذاکره بنشیند، مجبور می‌شود امتیاز بدهد، مانند کشتی ایران که وقتی انتظارها از آنها زیاد شد، روی تشک می‌بازد.

عباسی با بیان اینکه رکود جهانی آغاز شده و بر اساس پروتکل‌های یهود، همه جهان باید وامدار و مقروض باشند، خاطرنشان کرد: اقتصادی که بر اساس مکتب پول معنا شود، روز به زوال می‌رود.

انتهای پیام/2464/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول