اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرسازی و معماری همدان خبر داد

انعقاد قرارداد طرح مجموعه شهری همدان طی امسال

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت:‌ قرارداد طرح مجموعه شهری همدان شامل همدان، جورقان، مریانج، صالح‌آباد، بهار، قهاوند، لالجین و مهاجران در بهار سال جاری با مشاور منعقد شده است.

انعقاد قرارداد طرح مجموعه شهری همدان طی امسال

محمدحسین مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه استان همدان دارای 9 شهرستان و 27 شهر است، اظهار کرد: تمام 27 شهر استان دارای طرح جامع بوده و 26 شهر نیز دارای طرح تفصیلی مصوب هستند.

وی با اشاره به شهرهای در دست اقدام برای تهیه طرح جامع افزود: تهیه طرح جامع روستاهایی که در چند سال اخیر به شهر تبدیل شده و دارای طرح هادی هستند مانند آجین، مهاجران و تجرک در دست اقدام است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی همدان بیان داست: تهیه طرح تفصیلی شهر فامنین نیز در مرحله نهایی تهیه و تصویب قرار دارد.

وی با اشاره به طرح‌های ناحیه‌ای ادامه داد: استان همدان دارای سه طرح ناحیه‌ای جنوبی، طرح ناحیه‌ای شمالی و طرح ناحیه‌ای مرکزی است که در اردیبهشت 90 به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان رسیده است.

مرادی ابراز داشت:‌ طرح ناحیه‌ای جنوبی در تاریخ چهارم دی 91 و طرح ناحیه‌ای شمالی و مرکزی نیز در تاریخ 27 تیرماه امسال به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسید.

وی تصریح کرد: قرارداد طرح مجموعه شهری همدان شامل شهرهای همدان، جورقان، مریانج، صالح‌آباد، بهار، قهاوند، لالجین و مهاجران در بهار سال جاری با مشاور منعقد شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه مطالعات مرحله نخست انجام شده است، گفت: تحویل مدارک و گزارش‌های قسمت دوم قرارداد و کنترل کمی آن توسط کارفرما در اسفندماه سال گذشته انجام شد.

وی در خصوص شهر جدید حوراء نیز ابراز داشت: این شهر با مساحتی در 6 هزار هکتار نخستین شهر کشور با رویکرد معماری اسلامی ـ ایرانی بوده که در همدان به عنوان پایلوت در دست مطالعه و پیگیری است.

مرادی یادآور شد: کلیات جانمایی و احداث این شهر در دور سوم سفر هیئت وزیران به همدان در سال 89 تأیید و در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی تصویب شد.

به گفته وی در سال گذشته نیز مکان‌یابی و کلیات طرح جامع این شهر به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران و شورای برنامه ریزی رسید.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی همدان تأکید کرد: در سفر دوم هیئت دولت به استان همدان نیز تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد مصوب شد.

وی اظهار کرد: قرارداد مطالعات و طرح جامع با مهندسین مشاور در تیر ماه 88 منعقد و کلیات طرح منطقه ویژه به تصویب رسید.

مرادی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان متولی این منطقه ویژه است، بیان داشت: در آبان ماه سال گذشته در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان مراحل تکمیلی مطالعات و نهایی شدن طرح‌های جامع و راهبردی به تصویب رسید.

وی با اشاره به طراحی شهری خاطرنشان کرد: این امر شامل طراحی محلات و نواحی شهری استان، طراحی ورودی‌های شهرها، ساماندهی مسیرها و ساماندهی فضاهای مختلف در شهرهای استان می‌شود.

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول