اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای معرفی دقیق توانمندی‌ها و امکانات سرمایه‌گذاری صورت گرفت

رونمایی از ‌طرح تفصیلی گردشگری شمال آذربایجان شرقی‌

با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی مدیران ارشد ملی و استانی مطالعات امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری و مطالعات طرح تفصیلی محور شمال آذربایجان شرقی رونمایی شد.

رونمایی از ‌طرح تفصیلی گردشگری شمال آذربایجان شرقی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در آیین رونمایی از این مطالعات گفت: این مطالعات برای معرفی دقیق و همه جانبه توانمندی‌ها و امکانات گردشگری استان برای ارائه به سرمایه‌گذاران و راهنمایی آنها انجام گرفته است.

تراب محمدی مطالعات امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری شمال استان را از مصوبات دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور سابق خواند و گفت: این طرح با هدف شناخت اولویت‌ها و تعیین میزان توانمندی مناطق نمونه گردشگری شمال استان برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی توسعه مناطق میان اندام و کمتر توسعه یافته آذربایجان شرقی را از دیگر اهداف انجام این طرح مطالعاتی خواند و گفت: طی این مطالعات مناطق نمونه گردشگری واجد شرایط برای واگذاری به سرمایه‌گذاران مشخص شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به شهرستان‌های محور شمالی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شمال استان مشتمل بر هفت شهرستان کلیبر، جلفا، اهر، هریس، ورزقان، خداآفرین و هوراند مجموعا دارای 14 منطقه نمونه گردشگری است.

محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به نتایج مطالعات میزان برگشت سرمایه بسیار بالا بوده و سرمایه‌گذاری در این مناطق برای بخش خصوصی مقرون به صرفه است.

وی همچنین با اشاره به دیگر مطالعات رونمایی شده در این مراسم تصریح کرد: در مطالعات طرح تفصیلی محور شمال استان، 170 نقطه برای سرمایه‌گذاری در گردشگری شمال استان شناسایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: این نقاط قابل سرمایه‌گذاری شناسایی شده، مناطق نمونه گردشگری، روستاهای هدف، کمپ‌ها، مراکز اقامتی، بازارچه‌های صنایع دستی، اکو موزه‌ها، اکو کمپ‌ها و مراکز خدماتی را شامل می‌شوند که با فراهم آمدن زیر ساخت‌ها آماده ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران هستند.

محمدی مهندسان مشاور نقش و سیمای شارستان را مجری طرح مطالعات امکان‌سنجی مناطق نمونه گردشگری شمال استان و شرکت مهندسان مشاور بافت بهستان را مجری مطالعات طرح تفصیلی گردشگری محور شمالی استان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان های محور شمالی استان سبقه طبیعت گردی دارند، مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری این محور به عنوان پایلوت سرمایه‌گذاری گردشگری آذربایجان‌شرقی فرصت خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران هستند.

انتهای پیام/60002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول