اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

عزاداران با افراطی‌گری ماهیت عزاداری امام حسین(ع) را زیر سؤال نبرند

امام جمعه خوی ضمن نهی عزاداران از انجام کارهای ناپسند در دسته‌جات عزاداری، گفت: عزاداران نباید با افراطی‌گری‌های خود، ماهیت عزاداری امام حسین(ع) را زیر سؤال برند.

عزاداران با افراطی‌گری ماهیت عزاداری امام حسین(ع) را زیر سؤال نبرند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری صبح امروز در اجتماع باشکوهی که با حضور روحانیان ،مسئولان هیئت‌های عزاداری ،نوحه‌خوانان و مداحان اهل بیت ،هیئت امنای مساجد و جمعی از مسئولان شهرستان خوی ترتیب یافت، اظهار داشت: امروز همه کسانی که به نام امام حسین(ع) فعالیت می‌کنند اعم از روحانی ،هیئتی، مداح ،نوحه‌خوان و مسئولان نظام باید بدانند که پیروی از ولایت‌فقیه در سرلوحه ولایتمداری اهل بیت(ع) قرار دارد که باید این مسئله در جامعه نهادینه شده و به صورت فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با استناد به مستندات تاریخی، بر حقانیت امامت امام حسین(ع)  اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) براساس فرمایشات خود، از بنی‌امیه که با التزام به پیروی از شیطان و روی‌گردانی از اطاعت خداوند، در زمین فساد به راه انداخته، حدود الهی را نابود کرده و به مشروب‌خواری می‌پرداختند، سزاوارتر برای یاری دین خدا، گرامیداشت شرع او و جهاد در راهش بوده‌اند.

وی در ادامه ضمن دعوت مردم بر عزاداری توأم با معرفت در ایام ماه محرم، نکاتی را بر مسئولان هیئت‌های عزاداری یادآور شد.

موسوی شکوری نخست بر لزوم اقامه نماز اول وقت در ایام عزاداری تأکید کرد و گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) اقامه نماز و احیای امر به معروف در جامعه بوده است که این اصل مهم نباید در دسته‌جات عزاداری به فراموشی سپرده شود.

وی بر لزوم پرهیز ازمردم‌آزاری و ایجاد مزاحمت به مردم در عزاداری‌ها اشاره کرد و افزود: باید زمان عزاداری‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که اسباب آزار و اذیت و زحمت برای عده‌ای از افراد نشود.

امام جمعه خوی از باب استفاده از ابزار و آلات موسیقی نیز یادآور شد: عزاداران باید ضمن حفظ حرمت و احترام روحانیون، از به کار بردن ابزار و آلات موسیـقی در جریان دسته‌جات عزاداری خودداری کنند.

وی بر لزوم توجه به ابعاد فرهنگی عزاداری‌ها نیز تأکید کرد و افزود: افراد باید ضمن خودداری از حمـل شمـایـل منتـسب بـه ائمه(ع)، از افراط در عزاداری‌ها و لخت شدن حین عزاداری پرهیز کنند تا با اقدامات خود زمینه سوءاستفاده معاندان اسلام را فراهم نکنند.

موسوی شکوری بر لزوم احیای شعائر اسلامی در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: نباید با اختلاط مرد و زن در مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع)، از قداست این مراسم‌های معنوی کاست.

امام جمعه خوی عزاداران و هیئت‌های مذهبی را از انجام کارهای ناپسند و دون شأن اهل بیت (ع) نهی کرد و افزود: افراد باید از انجام اعمالی نظیر قمه‌زنی، توهین به شخصیت‌های اسلامـی، غـلوّ در مورد اهل‌بیت(ع)، افراط در شورزنی ،زیر سوال بردن هفته وحدت، انتساب نسبت‌های دروغ به مراجع تقلید و شایعه‌پراکنی خودداری کرده و مانع چنین اعمالی در  دسته‌جات عزاداری شوند.

موسوی شکوری خطاب به مداحان و نوحه‌خوانان نیز اظهار داشت: مداحان و نوحه‌خوانان از به کار بردن الفاظ غلو آمیز ،آهنگ‌های مبتذل، بیان مقتل‌های بی‌اساس و تکیه بر خواب و امثال آن پرهیز کنند و ارزش‌های این قیام بزرگ را با سخنان خود زیر سؤال نبرند.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول