اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس مازندران خبر داد

سیستم گرمایشی مدارس مازندران تجهیز و نوسازی می‌شود

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس مازندران گفت: سیستم گرمایشی مدارس مازندران تجهیز و نوسازی می‌شوند.

سیستم گرمایشی مدارس مازندران تجهیز و نوسازی می‌شود

قربانعلی شیرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه تجهیز سیستم گرمایشی مدارس در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد، اظهار داشت: به دلیل خطر آفرینی بخاری‌های نفتی غیراستاندارد، سیستم گرمایشی برقی تابشی جایگزین شد.

وی با اشاره به اینکه نوسازی و تجهیز سیستم گرمایشی مدارس مناطق روستایی و محروم در اولویت قرار دارد، افزود: با پیگیری‌های نمایندگان مجلس بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار به این منظور برای سازمان نوسازی مدارس در نظر گرفته شد که 100 میلیارد تومان از کل اعتبار به حساب این سازمان واریز شد.

شیرزاد ادامه داد: مازندران نیز از کل اعتبار تجهیز و نوسازی سیستم گرمایشی سهم‌بری خوبی داشت.

این مسئول اضافه کرد: از مجموع 200 میلیارد تومان، 10 میلیارد و 600 میلیون تومان سهم مازندران شد که تاکنون یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان آن اختصاص یافته است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با بیان اینکه بخاری‌های برقی تابشی برای مدارس سه کلاسه در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای هر کلاس یک بخاری برقی است که تا 25 مترمکعب را گرما می‌دهد.

وی افزود: حدود یک‌هزار و 300 کلاس درس در مازندران مجهز به بخاری برقی تابشی می‌شود.

شیرزاد با اشاره به اینکه در هیچ نقطه‌ای از مازندران از بخاری چکه‌ای نفتی استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: بخاری برقی‌های تابشی جایگزین سیستم گرمایشی بخاری‌های برقی و نفتی غیراستاندارد می‌شود.

وی تجهیز گرمایشی بیش از سه کلاس را از طریق سیستم حرارتی مرکزی و پکیج دانست و ادامه داد: با توجه به اعتبار سال 92ـ 93 که امیدواریم تخصیص 100 درصدی داشته باشد تا دو سال آینده کل سیستم گرمایشی مدارس مازندران استاندارد می‌شود.

شیرزاد با تاکید براینکه کار تجهیز و نوسازی سیستم گرمایشی مدارس از هفته آینده به صورت عملیاتی شروع می‌شود، گفت: تجهیز و نوسازی سیستم گرمایشی مدارس مناطق سردسیر، محروم، روستایی و شبانه‌روزی و خوابگاه‌ها در اولویت قرار دارند.

به گزارش فارس، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با توجه به ممنوعیت استفاده از بخاری‌های گازی در مدارس مطابق با مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و خطرات بخاری‌های نفتی، استفاده از سیستم گرمایشی برقی تابشی برای تامین گرمایشی فضاهای آموزشی که به سیستم حرارت مرکزی مجهز نیستند را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول