اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد

رهاسازی 8 بهله هوبره و 4 بهله بالابان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هشت بهله هوبره و چهار بهله بالابان پس از مداوا، رهاسازی و به طبیعت بازگردانده شدند.

رهاسازی 8 بهله هوبره و 4 بهله بالابان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر سیداصغر مطهری افزود: پس از دریافت گزارش از سوی همیاران محیط زیست، مبنی بر تخلف قاچاقچیان پرنده، یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان گناوه طی عملیاتی با استفاده از تکنیک غافلگیری، با همکاری نیروی انتظامی متعهد و تلاشگر و همچنین همکاران اداره محیط زیست گچساران، گروه قاچاقچیان پرنده را دستگیر کردند.

وی توضیح داد: در این عملیات تعداد هشت بهله "هوبره" و چهار بهله "بالابان" از متخلفان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه نیز گفت: این قاچاقچیان برای طی مراحل قضایی تحویل مقامات شدند تا طبق قانون با آنها برخورد شود.

محمد تولیده افزود: با توجه به اینکه قاچاقچیان پرنده تنها به منفعت مالی خود فکر می‌کنند در اکثر مواقع شرایط مناسبی برای این پرندگان زیبا و بی‌دفاع فراهم نمی‌آورند و در اغلب مواقع پرندگان کشف شده به شدت آسیب دیده‌اند و پس از مداوا توسط متخصصان امر در اداره‌کل حفاظت محیط زیست رهاسازی می‌شوند.

وی ادامه داد: این پرندگان شکاری کشف شده نیز به شدت دچار آسیب شده بودند که توسط تیم متخصص مورد مداوا قرار گرفتند و پس از بهبودی رهاسازی شده و به دامن طبیعت در استان بوشهر بازگردانده شدند.

انتهای پیام/66006/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول