اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد

کشف 3 گونه پرنده شکاری از خانواده شاهین‌سانان در استان بوشهر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کشف و پیدا شدن 3 بهله از خانواده شاهین‌سانان در این استان خبر داد.

کشف 3 گونه پرنده شکاری از خانواده شاهین‌سانان در استان بوشهر

مهدی جمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: نیروی انتظامی یک سری گشت‌های مقطعی دارد و در این گشت‌ها بود که نیروی انتظامی در یکی از پاسگاه‌های عسلویه متوجه این شاهین‌سانان شده و آن را کشف کردند.

وی بیان کرد: اهمیت این پرندگان از این جهت است که این پرندگان مهاجر و با ارزش هستند و در خطر انقراض قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: اهمیت این نوع پرندگان برای مردم از آن جهت است که شیخ نشین‌های سواحل عربستان هزینه‌های گزافی بابت زنده‌گیری و شکار این پرندگان می‌دهند و این امر موجب می‌شود برخی افراد محلی اقدام به کوخه نشینی برای شکار این پرندگان کنند.

جمادی گفت: با زنده‌گیری این پرندگان شکاری و باارزش و با فروش آن‌ها به شیخ‌نشینان درآمد خوبی برای مردم محلی کسب می‌شود و این کار افراد محلی موجب می‌شود این پرندگان از چرخه طبیعت خارج شوند و خسارتی هم به طبیعت وارد شود.

وی گفت: این سه پرنده شکاری شامل یک بهله بالابان و دو بهله حجری بودند که از خانواده شاهین‌سانان محسوب می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: این نوع پرندگان از مرزهای شمالی و پاکستان وارد کشور می‌شوند و مسیر مهاجرت آن‌ها به سمت جنوب کشور و نواحی مختلف استان بوشهر از جمله عسلویه است به همین دلیل در این منطقه کشف شدند.

جمادی در ارتباط با فصل مهاجرت این پرندگان بیان کرد: مدت مهاجرت این نوع پرندگان از اوائل شهریور تا اواخر آبان ماه در استان بوشهر طول می‌کشد که به همین دلیل فصول کوخه‌نشینی و زنده‌گیری این پرندگان در بوشهر زیاد می‌شود و محیط زیست نیز توان و نیروی انسانی خود را برای مبارزه با این اقدام بسیج می‌کند.

وی افزود: برای شناسایی مجدد این پرندگان اقداماتی از جمله حلقه‌گذاری برای تعیین مسیر مهاجرت آن‌ها انجام می‌دهیم، محیط زیست پلاک‌های مخصوص پرندگان دارد که به منظور شناسایی آنان، پرندگان  را حلقه‌گذاری می‌کنند.

جمادی بیان داشت: پرندگان کشف شده به همراه متخلفین به مراجع قضایی در عسلویه تحویل شدند و در حال طی مراحل قانونی این پرونده هستیم و پس از طی مراحل قانونی، پرندگان به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

انتهای پیام/66006/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول