اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اوایل امسال تاکنون صورت گرفت

صدور 37 هزار پرنده زینتی از اصفهان به حاشیه خلیج فارس و کویت

رئیس مرکز دامپزشکی استان اصفهان گفت: استان اصفهان یکی از صادرکننده‌های پرنده‌های زینتی است که از اوایل سال جاری تاکنون 37 هزار پرنده از استان به حاشیه خلیج فارس و کویت صادر شده است.

صدور 37 هزار پرنده زینتی  از اصفهان به حاشیه خلیج فارس و کویت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید اکبر حسینی دقایقی پیش در نشستی که به مناسبت فرا رسیدن هفته دامپزشکی در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد در مورد نام‌گذاری این روز اظهار کرد: 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی نام‌گذاری شده که هدف از نام‌گذاری این روز تجلیل از زحمات و خدماتی است که در این عرصه انجام می‌شود.

وی در ادامه در مورد مسئولیت‌هایی که برعهده مرکز دامپزشکی استان است، ادامه داد: در حجم قابل توجهی از دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در استان در حین پرورش، بیماری‌های مختلفی صورت می‌گیرد. این بیماری‌ها عفونی و واگیردار است که اگر کنترل نشود سبب نابودی دام و آبزیان می‌شود و ما اگر بخواهیم کشوری خودکفا داشته باشیم باید بتوانیم غذای خودمان را تامین کنیم که منبع این خودکفایی پرورش دام‌ها هستند.

رئیس مرکز دامپزشکی استان اصفهان در ادامه عنوان‌کرد: دامپزشکی استان سه هدف عمده را دنبال می‌کند که عبارتند از دام سالم، تأمین سلامتی فرآورده‌های دامی و انسان سالم و سازمان بهداشت و درمان جهانی از بین یک هزار و 700 عاملی که منشأ حیوانی دارد و برای انسان بیماری‌‌زا هستند، بیش از 800 مورد دانست که اگر بخواهیم درصدی حساب کنیم، 48 درصد از عوامل عفونی بیماری‌زای انسانی منشأ حیوانی دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 4 میلیون و 600 هزار نوبت عملیات واکسیناسیون در سطح استان با کمک مراکز دولتی و غیردولتی انجام شده و 7 هزار مرکز دامداری در استان، 2 هزار و 100 واحد مرغداری به جمعیت این دامداری‌ها نزدیک به 4 میلیون دام ریز و درشت است.

حسینی در مورد صادرات مواد پروتئینی به خارج از کشور افزود: از اوایل سال جاری تاکنون یک هزار و 300 تن پای مرغ، 180 تن پنجه مرغ، 28 تن پشم گوسفند، 3هزار و 400 تن هزارلا (سرابی)، 93 تن عسل به آسیای شرقی و کشورهای همسایه صادر کرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ استان اصفهان یکی از صادرکننده‌های پرنده‌های زینتی است که از اوایل سال جاری تاکنون 37 هزار پرنده از استان به حاشیه خلیج فارس و کویت صادر شده است.

رئیس مرکز دامپزشکی استان اصفهان در مورد مشمشه که یکی از بیماری‌های بین انسان و دام است، گفت: تاکنون نزدیک به 419 رأس مورد تست قرار گرفتند و عملیات سم‌پاشی در این استان انجام گرفته که این اقدامات با کمک بسیج‌سازندگی بوده است.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول