اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ترور یک افسر اطلاعات نظامی لیبی در بنغازی/خروج سومین حزب بزرگ لیبی از گفت‌وگوهای ملی

ترور یک افسر اطلاعات نظامی لیبی و خروج سومین حزب بزرگ لیبی از گفت‌وگوهای ملی از جمله تحولات این کشور است.

ترور یک افسر اطلاعات نظامی لیبی در بنغازی/خروج سومین حزب بزرگ لیبی از گفت‌وگوهای ملی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ مولود الزوی، سخنگوی سرویس‌های امنیتی لیبی روز یکشنبه اعلام کرد: سلیمان الفیسی یکی از افسران اطلاعات نظامی این کشور بر اثر انفجار خودروی وی در شهر بنغازی در شرق لیبی کشته شد.

وی افزود: بر اثر انفجار خودروی این افسر اطلاعاتی، همسر و فرزندش نیز به شدت مجروح شدند.

این سخنگوی سرویس های امنیتی لیبی تاکیدففقظ کرد: افراد ناشناس، ماده انفجاری را در خودروی الفیسی جاسازی کرده بودند.

یک کافی شاپ در شهر بنغازی نیز صبح امروز هدف انفجار با بمب دستی قرار گرفت که خساراتی را به آن وارد کرد اما تلفات جانی نداشت.

کناره گیری سومین حزب بزرگ لیبی از گفت‌وگوهای ملی این کشور

سومین حزب بزرگ لیبی امروز از گفت‌وگوهای ملی این کشور کناره گیری کرد.

جبهه ملی لیبی سومین حزب بزرگ در کنگره ملی (پارلمان) این کشور عصر امروز اعلام کرد از گفت‌وگوهای ملی لیبی که فعالیت های مقدماتی خود را از امروز آغاز کرده ، کناره گیری کرده است.

جبهه ملی امروز با صدور بیانیه ای تاکید کرد که به صورت رسمی از سوی ائتلاف نیروهای ملی در کنگره ملی لیبی برای حضور در گفت‌وگوهای ملی دعوت شده است.

جبهه ملی در بیانیه خود افزود:به منظور مشارکت در این گفت‌وگوها با هدف دستیابی به راه حل برای مشکلاتی که گذر از دوره انتقالی در لیبی با آن روبه رو است ، هیئتی بلندپایه به ریاست عبدالسلام البلعزی معاون رئیس حزب جبهه ملی نیز تشکیل شد با این حال جبهه ملی تصمیم به کناره گیری از این گفت‌وگوها گرفت.

جبهه ملی لیبی تصریح کرد: در اولین جلسه گفت‌وگوها که مدیریت آن بسیار نامناسب، ضعیف و فاقد سازوکار دموکراتیک برای انتخاب اعضای هیئت مدیره جلسه بود، هیئت جبهه ملی نیز مشارکت داشت با این حال گرایش های حزبی برخی از احزاب سیاسی موجب شد جبهه ملی تصمیم بگیرد از این گفت‌وگوها کنار بکشد.

اقدامات مقدماتی برای برگزاری گفت‌وگوهای ملی از امروز با حضور ائتلاف نیروهای ملی به ریاست محمود جبریل و با حضور طارق متری رئیس دفتر سازمان ملل در لیبی و شماری از مسئولان و روسای احزاب و سفارت خانه های خارجی در لیبی آغاز به کار کرد.

در این نشست قرار است 50 عضو به نمایندگی از شهرها، گروه ها ، نیروهای سیاسی، شیوخ قبایل و شخصیت های فرهنگی و رسانه های لیبی انتخاب شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول