اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

۸۰ نماینده نشست پارلمان لیبی را تحریم کردند

هشتاد نماینده کنگره ملی لیبی در اعتراض به بی‌توجهی کنگره به خواسته‌هایشان درباره روند کار کنگره و دولت این کشور جلسه امروز کنگره را ترک کردند.

۸۰ نماینده نشست پارلمان لیبی را تحریم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «میدل ایست پانوراما»، 80 نماینده کنگره ملی لیبی نشست امروز کنگره را در اعتراض به بی توجهی کنگره به خواسته هایشان در اصلاح روند کار کنگره و کار سیاسی دولت لیبی تحریم کردند.

یک نماینده کنگره ملی که در نشست امروز کنگره حضور نیافته است به خبرگزاری یونایتد پرس گفت: خواسته این نمایندگان بر ضرورت اصلاح کار پارلمان و کار سیاسی دولت لیبی متمرکز است.

این نماینده پارلمانی لیبی که خواست نامش فاش نشود افزود: از جمله خواسته های نمایندگان خارج شده از نشست امروز کنگره این است که نوری ابوسهمین، رئیس کنگره از منصب فرمانده عالی ارتش صرف نظر کند زیرا این صفت به همه نمایندگان و نه تنها رئیس اختصاص دارد.

این نمایندگان همچنین می خواهند رئیس کنگره ماموریت تامین امنیت پایتخت را از اتاق انقلابیون لیبی بگیرد آنها معتقدند اتاق انقلابیون لیبی از جمله نهادهای امنیتی است که امنیت ملی را برهم زده و مانعی در مسیر تحول کشور به سوی دموکراسی است.

عمر حمیدان، سخنگوی رسمی کنگره ملی لیبی گفت:همه فراکسیون های پارلمانی با لحاظ کردن خواسته این نمایندگان درباره لغو برخی اختیارات واگذار شده به رئیس پارلمان موافقت کردند و درباره حادثه ربودن نخست وزیر و تصمیم گیری درباره اتاق عملیات انقلابیون نیز بررسی ها جریان دارد.

اتاق عملیات انقلابیون نهادی است که به طور شبه رسمی زیر نظر وزارت کشور لیبی فعال است و مسئولیت ربودن چند ساعته زیدان را در دهم اکتبر برعهده گرفت.

این در حالی است که نشست امروز کنگره ملی لیبی درخواست های نمایندگان را در دستور کار امروز خود قرار نداده بود و موجب شد که 80 نماینده از پارلمان خارج شدند و پارلمان به حد نصاب حضور 120 نماینده از جمع 200 نماینده نرسید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول