اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

آمادگی 1300 امامزاده مازندران برای استقبال از هیئت‌های مذهبی‌

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از آمادگی یک هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه استان مازندران در استقبال از هیئت‌های مذهبی خبر داد.

آمادگی 1300 امامزاده مازندران برای استقبال از هیئت‌های مذهبی‌

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) مانند هر پدیده با ارزش دیگر دچار آفت‌ها و آسیب‌هایی است که در صورت مقابله نکردن با آن ممکن است به فرهنگ عاشورایی آسیب‌هایی وارد کند، افزود: بعضی از آسیب‌های اجتماعی موجود در هیئت‌های عزاداری  نه تنها سبب گمراهی عزاداران شود بلکه فلسفه قیام عاشورا نیز زیر سئوال می‌برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) امام حسین(ع) را خورشید تابناک هدایت و کشتی نجات امت دانست، بیان کرد: اگر کشتی بشکند امت غرق می‌شود و اگر چراغ خاموش شود عالم در تاریکی فرو می‌رود.

علیزاده با بیان اینکه اگر درس‌ها و پیام‌های امام حسین(ع) را به دنیا برسانیم تمام دنیا دوباره پای این چراغ خواهد نشست، اظهار داشت: عزاداری امام حسین جزو واجب‌ترین واجبات است.

وی  به برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی‌های لازم با تمام دستگاه‌های ذی‌ربط برای اجرای هر چه بهتر مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: یک هزار و 300 بقعه و امامزاده مازندران آماده برگزاری مراسم‌های عزاداری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از هماهنگی بین نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی برای برقراری امنیت و نظم برگزاری آیین‌های عزاداری خبر داد و گفت: در نزدیکی بعضی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان طرح ترافیکی با همکاری راهنمایی و رانندگی مازندران در اجرای هرچه بهتر آیین‌های عزاداری اجرا می‌شود.

علیزاده اظهار داشت: هماهنگی با مسئولان هیئت‌های مذهبی نیز صورت گرفته و نکاتی که باید هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری رعایت کنند برای آنان تبیین شده است.

انتهای پیام/86003/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول