اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

هیئت‌های مذهبی در ایام محرم از عزاداری توهین‌آمیز خودداری کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به وجود بیش از 7 هزار هیئت مذهبی در سطح استان گفت: هیئت‌های مذهبی در عزاداری‌های خود از عزاداری توهین‌آمیز خودداری کنند.

هیئت‌های مذهبی در ایام محرم از عزاداری توهین‌آمیز خودداری کنند

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید‌محمود مرویان‌حسینی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های این اداره‌کل در ماه محرم اظهار کرد: محرم در هر سال فرصتی برای توسعه فرهنگ دینی و محبت اهل بیت(ع) است که ملت ما هم در دل و جان خود این محبت را دارند و همچنین فرصتی است که نسل جوان ما با معارف و سبک زندگی حسینی آشنا شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در محرم فعالان مذهبی و فرهنگی به سه گروه تقسیم می‌شوند ادامه داد: این سه گروه شامل مبلغان، مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان و شاعران می‌شود.

به گفته مرویان‌حسینی، هرساله و در آستانه ماه محرم برای این سه گروه که خدمت‌گذار هستند برنامه‌هایی پیش‌بینی می‌شود؛  به عنوان مثال در این ایام برای 2500 نفر از مبلغان جلسات توجیهی در مشهد و پنج شهرستان برگزار شده است.

مرویان‌حسینی تصریح کرد: در محرم امسال بیش از 2 هزار مبلّغ به شهرستان‌ها خراسان رضوی و استان‌های همجوار اعزام می‌شود که از این مجموع حدود 10 درصد آنها را خواهران مبلّغ دانش‌آموخته حوزه‌های علمیه تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی 7 هزار هیئت مذهبی وجود دارد که ما از مسئولان این هیئت‌ها خواسته‌ایم جلسات خود را در مساجد برگزار کنند و همچنین در کنار عزاداری‌های خود به برگزاری جلسات بیان احکام و معارف و سبک زندگی امام حسین(ع) بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی در عزاداری‌های خود از عزاداری موهن خودداری کنند؛ همچنین عزاداران نباید برای سایر مردم مزاحمت داشته و از صدای بلند و طولانی شدن مجالس تا نیمه شب خودداری کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در دهه اول محرم 570 ایستگاه صلواتی در سطح شهر مشهد پیش‌بینی شده که ما هم خدماتی را به فعالان ایستگاه‌های صلواتی ارائه می‌کنیم.

مرویان حسینی در ادامه افزود: فعالان ایستگاه‌های صلواتی باید ملاحظه مسائل ترافیکی و امنیت را داشته و همچنین از ایجاد آلودگی صوتی تا نیمه شب خودداری کنند؛ در این زمینه از مسئولان ایستگاه‌های صلواتی خواسته‌ایم تا ساعات کاری را به گونه‌ای تنظیم کنند که مزاحم مردم نباشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه به برگزاری 17 همایش پرچمداران حسینی در مشهد اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی شده در همین روزها همایشی ویژه مداحان و شاعران آیینی برگزار شود.

وی افزود: در مشهد بیش از 800 مداح و شاعر دینی وجود دارد که توسط کانون مداحان و شاعران به جلسات مذهبی در سطح شهر اعزام می‌شوند.

وی از برگزاری همایش یک هزار نفری مسئولان هیئت های مذهبی در روز دوشنبه خبر داد و گفت: این همایش با حضور یک هزار نفر از مسئولان هیئتهای مذهبی برای گرفتن اذن عزای حسینی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: ظهر روز دوشنبه 13 آبان ساعت 14:30 از میدان 15 خرداد حرکت هیئت‌های مذهبی به سوی حرم مطهر رضوی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/2202/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول