اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان آبان ماه صورت می‌گیرد

حضور وزیر بهداشت در همدان/ افتتاح 5 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت در راستای بازدید از نحوه پیشرفت پروژه‌ها و افتتاح پنج پروژه دانشگاه علوم پزشکی پایان آبان ماه به همدان سفر می‌کند.

حضور وزیر بهداشت در همدان/ افتتاح 5 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی

امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به نوع عملکرد و وظایف خود، علاوه بر سلامت جسم و روان می‌تواند در تأمین سلامت معنوی جامعه نیز موثر باشد.

وی اهمیت به حوزه سلامت را از اولویت‌های مهم کشور دانست و افزود: انسان سالم، محور توسعه است و می‌تواند یک کشور توانمند و قدرتمند بسازد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: یکی از تاکیدات امام راحل(ره) و رهبری توجه بر حوزه سلامت بوده که برای تحقق آن مسئولان باید علاوه بر حفظ امنیت در جامعه، سلامت مردم را نیز تأمین کنند.

وی از دیدار با وزیر بهداشت و درمان خبر داد و گفت: در این جلسه در راستای رفع دغدغه‌های سلامت جامعه به بیان مشکلات درمانی موجود از جمله کمبود اعتبارات مالی در خصوص پرداخت معوقه کارکنان علوم پزشکی و پزشکان پرداخته شد.

خجسته گفت: رفع کمبود پرستار با توجه به قانون بهره‌وری خدمات پرستاری در مراکز درمانی و کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی از دیگر موارد مطروحه بود.

وی بررسی مشکلات بیمارستان‌های دولتی از بیمه‌ها را از وزیر بهداشت خواستار شد و گفت: تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌کاره درمانی مانند مرکز فوق تخصصی قلب فرشچیان همدان، مرکز آموزشی درمانی اکباتان همدان، بخش سوختگی بیمارستان بعثت همدان از جمله محورهای مهم نشست با وزیر بهداشت بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ابراز کرد: در این راستا به منظور رفع نواقص موجود، ارتقای وضعیت ارائه خدمات درمانی، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت استان و به خصوص حوزه انتخابیه همدان دستورات لازم صادر شد.

وی با اشاره به ارتقاء وضعیت ارائه خدمات درمانی و پزشکی و لزوم ورود دستگاه‌های جدید پزشکی از قول مساعد وزیر برای صدور مجوز MRI و PET.SCAN و رادیولوژی برای بخش دولتی و ارائه خدمات به محرومان خبر داد.

*تخصیص اعتبار ملی برای خرید تجهیزات بیمارستان‌های همدان

خجسته از تخصیص اعتبارات ملی در خصوص خرید تجهیزات برای بیمارستان‌های قلب فرشچیان همدان، بهشتی، فاطمیه و اکباتان خبر داد.

وی با اشاره به پیشرفت 94 درصدی پروژه بیمارستان قلب فرشچیان از دستور ویژه وزیر بهداشت در خصوص تسریع در افتتاح این پروژه خبر داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: طرح بیمارستان قلب فرشچیان با 25 هزار متر مربع زیربنا در 9 طبقه دارای تجهیزاتی چون ام آر آی، آنژیوگرافی، سی‌تی اسکن، گامااسکن، انواع اکوکاردیوگرافی، پمپ‌های جراحی قلب باز، دستگاه اکسیژن‌ساز و امحای زباله، تجهیزات چهارگانه، دستگاه‌های رادیولوژی و تجهیزات بخش‌های ویژه با 140 تخت تخصصی و فوق تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به عنوان مرکز قلب و عروق غرب کشور است، اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون تومان به پروژه بیمارستان قلب فرشچیان تخصیص یافت که در سال جاری نیز 6 میلیارد و 800 میلیون تومان دیگر تخصیص یافته است.

خجسته گفت: مقرر شد وزیر بهداشت در راستای بازدید از نحوه پیشرفت پروژه‌ها و افتتاح پنج پروژه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی همدان پایان آبان ماه به همدان سفر کند.

انتهای پیام/89002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول