اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/رویدادهای لیبی/

یک کشته و شماری زخمی در انفجار بنغازی

انفجار بنغازی با یک کشته و شماری زخمی، اقدام انجمن علمای لیبی در حرام شمردن فدرالی شدن برقه لیبی از جمله تحولات تازه در این کشور است.

یک کشته و شماری زخمی در انفجار بنغازی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، اخبار برخی تحولات در لیبی در زیر آمده است:

یک کشته و شماری زخمی در انفجار بنغازی

بر اثر انفجار یک ساک دستی در مقابل باشگاه فوتبال الاهلی در بنغازی لیبی ،‌یک نفر از نیروهای ویژه تامین امنیت این شهر کشته و عده ای مجروح شدند.

محمد حجازی سخنگوی اتاق امنیت مشترک حفاظت از بنغازی، در سخنان روز یکشنبه خود گفت : نیروهای وابسته به گردان 21 صاعقه تامین امنیت باشگاه فوتبال الاهلی در بنغازی لیبی را برعهده دارند و یکی از این نیروها متوجه یک ساک دستی نزدیک دیوار می شود و برای اطلاع از اینکه در داخل ساک دستی چه چیزی است به آن نزدیک می شود و در همان لحظه بمب دستی کار گذاشته شده در ساک منفجر شده و به کشته شدن نیروی امنیتی و زخمی شدن تعدادی دیگر می شود.

حجازی همچنین از حمله افراد مسلح به مراکز حساس موجود در منطقه بوجزیره در گذرگاه ورودی شهر بنغازی خبر داد و افزود: در پی واکنش نیروهای ویژه تامین امنیت بنغازی، افراد مسلح از محل حادثه متواری شدند.

مفتی منطقه الدیار لیبی: مسئولین دولتی که نمی توانند وحدت ملی را حفظ کنند استعفا بدهند

الصادق الغریانی، مفتی منطقه الدیار لیبی گفت: از اهداف انقلاب 17 فوریه حفظ وحدت ملی است و شرایط بدی که لیبی در آن به سر می برد تحمل اختلافات بیش تر و فدرالی شدن بخشی از خاک کشور را ندارد.

الغریانی در اظهاراتی به برنامه اسلام و حیات تاکید کرد:سهل انگاری دولت موجب تعرض بیش تر مردم به حاکمیت آن می شود و مسئولین بیشتر باید در قبال این قضیه مسئولیت پذیر باشند و مسئولینی که نمی توانند کاری کنند استعفا بدهند.

انجمن علمای لیبی با صدور بیانیه ای فدرالی شدن منطقه برقه را حرام دانست و گفت: تجزیه لیبی را بر اساس ادله عقلی و نقلی حرام می شمریم.

نهادهای جامعه مدنی البیضا لیبی خواستار تقویت دستگاه های ارتش و پلیس و مقابله با تشکل های مسلح غیرقانونی شدند

نهادهای جامعه مدنی در استان البیضا لیبی و انقلابیون و فعالان سیاسی این منطقه از دولت لیبی خواستند دستگاه های ارتش و پلیس را برای حفظ امنیت لیبی تقویت کند.

این نهادها در بیانیه ای از ریاست ستاد کل ارتش لیبی خواستند هر فردی در این نهاد که به جریان ها و احزاب سیاسی وابسته بوده و یا ارتباطش با کشورهای خارجی ثابت شده، برکنار کند.

در این بیانیه بر مخالفت با هر گونه تشکیل دولتی فدرالی خارج از مشروعیت دولت مرکزی لیبی تاکید شد.

نهادهای جامعه مدنی البیضا لیبی از کنگره ملی لیبی خواستند به برگزاری انتخابات کمیته تدوین قانون اساسی سرعت بخشد.

در این بیانیه از وزارت دفاع لیبی خواسته شده است که اسامی تشکل های مسلح غیرقانونی را به ملت لیبی معرفی کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول