اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

شور حسینی با معرفت عزاداران همراه شود

امام جمعه باشت بر برگزاری باشکوه مناسبت‌های محرم و صفر در شهرستان باشت تاکید کرد و گفت: در این ایام باید شور حسینی با معرفت عزاداران همراه شود.

شور حسینی با معرفت عزاداران همراه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، عصر امروز با حضور فرماندار، امام جمعه، مسئولان هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردمی شهرستان باشت مراسم استقبال از ماه محرم برگزار شد.

این مراسم که از محل ایستگاه مسافربری شهرستان به سوی گلزار مطهر شهدا برگزار شد با حضور پرشور مردم این شهرستان روبه‌رو شد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در این مراسم با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه عزای ابا عبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: محبت حسین‌بن علی (ع) نه تنها به شیعیان بلکه به تمامی کسانی که محبت آل‌رسول را شناخته و احساس کرده‌اند اختصاص می‌یابد، چراکه عشق حسین در دل‌ها متبلور می‌شود.

امام جمعه شهرستان باشت با اشاره به حضور پرشور مردم در مجالس عزاداری افزود: مجلس عزاداری سرور و سالار شهیدان تنها مجلسی است که نیاز به دعوت ندارد چراکه صاحب عزای واقعی امام زمان(عج) است.

وی در ادامه با تأکید به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم‌ها خاطرنشان کرد: باشت از جمله شهرهایی است که مراسم‌ دهه محرم در آن با شور و شعور خاصی برگزار می‌شود و لازم است در این ایام شور حسینی با معرفت عزاداران همراه شود.

عبودی با اشاره به عظمت و اهمیت واقعه کربلا اذعان داشت: قیام امام حسین (ع) آن چنان عظیم است که از ابتدای خلقت تاکنون برای هیچ واقعه‌ای مانند عاشورا وقت و هزینه صرف نشده است.

امام جمعه باشت با تشکر از دفتر نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی برای تدارک دیدن چنین برنامه مهم و ارزشمندی ابراز داشت: عاشورا فرهنگی تمام‌ناشدنی و انسان‌ساز است که بزرگداشت و برگزاری مراسم‌های این واقعه بزرگ وظیفه آحاد جامعه است و مسئولان باید در راستای حفظ این فرهنگ عظیم روز به روز بر تلاش‌های خود بیفزایند.

انتهای پیام/82007/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول