اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان مطرح کرد

توجه ویژه دولت به شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی

استاندار اصفهان گفت: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی شده و امید است ما در استان اصفهان شاهد رشد و پیشرفت محسوسی در این زمینه باشیم.

توجه ویژه دولت به شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، رسول زر‌گرپور به همراه معاونان برنامه‌ریزی و اشتغال و هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی شرکت کرد.

وی در این جلسه که با حضور تمام اعضا برگزار شد، اظهار کرد: ظرف پنج روز گذشته برای دومین بار در جلسات اتاق بازرگانی شرکت می‌کنم و امیدوارم فصل جدیدی از ارتباط کاری مستحکم آغاز شده و مثمرثمر باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: زمانی که شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی برگزار می‌شود، شاهد افزایش آرامش و طمأنینه در فضای اقتصادی کشور هستیم و زمانی که برگزاری این شورا و گفت‌و‌گو به تعویق می‌افتد، فضای دیگری در زمینه اقتصادی به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: نفس تشکیل این جلسات حاوی پیام مثبت و خوبی برای محیط کسب و کار و برای فضای اقتصادی کشور است و به صورت معمول مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی تشکیل این جلسات را دنبال می‌کنند.

زرگر‌پور با بیان اینکه جلسات باید در موعد مقرر برگزار شود و به تاخیر نیفتد تا این پیام مثبت به بازار و بخش تولید و اصناف منتقل شود، تاکید کرد: مدیران دولتی عضو جلسه نیز باید این شورا را یکی از مهم‌ترین و مؤثر‌ترین جلسات بدانند و در جلسات شرکت و مصوبات را با جدیت پیگیری کنند و این تأکید و دستور اینجانب به عنوان مدیر ارشد استان و نماینده عالی دولت در استان است.

وی با تاکید بر اینکه حضور و غیاب اعضای دولتی این شورا را شخصاً پیگیری می‌کنم، اضافه کرد: به مصوبات این جلسه و تاثیرات آن امید بسیاری دارم و معتقدم بخش عمده‌ای از مشکلاتی که توسط بخش دولتی قابل برطرف شدن نیست، توسط بخش خصوصی و با همفکری در این شورا قابل برطرف شدن است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید به صورتی عمل شود که در هر جلسه‌ای در مورد هر صنف یا قشری که صحبت می‌شود و نیاز به تصمیم‌گیری است، نمایندگانی از همان افراد و اقشار ذی‌نفع در جلسه حضور داشته باشند، گفت: تا نظرات آنها استماع شود و تصمیم‌گیری مطلوب‌تری صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی شده و امید است ما در استان اصفهان شاهد رشد و پیشرفت محسوسی در این زمینه باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بانک‌ها باید سهم هر بخش را مشخص کنند و خود را ملزم بدانند که این سهم به صورت دقیق رعایت شود، ادامه داد: چرا که هر بخشی براساس مصوبه و سهم خود می‌تواند سیاست‌گذاری کند و   همچنین بانک‌ها باید موظف باشند اطلاعات کلی راجع به هر بخش از قبیل سهم و میزان تسهیلات پرداخت شده را برای پیگیری‌های آتی اعلام کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان بانک‌ها باید اقدامات حقوقی و قضایی را به عنوان اضطرار و آخرین اقدام و نه  به عنوان راحت‌ترین و نخستین اقدام در دستور کار قرار بدهند و با رویکرد غیر‌قضایی، مطالبات خود را وصول کنند.

زرگر‌پور با اشاره به دستور کار دوم جلسه اضافه کرد: کارگروهی باید در راستای بررسی کم و کاستی‌ها و عیوب موجود در راستای نحوه اجرای قانون مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کند و در مواردی که نیاز به اصلاح است این موارد را با هماهنگی به دولت یا مجلس اعلام کنند.

وی با اشاره به دستور کار سوم جلسه نیز تاکید کرد: درجلسات آینده، همچنان بحث بیمه تامین اجتماعی و اصلاحاتی که موردنظر تعدادی از اعضاء است، دنبال می‌شود و پیشنهادات جلسه گذشته به عنوان مصوبه جلسه امروز تلقی می‌شود.

لازم به ذکر است در این جلسه آقایان دهاقین دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان و امیری مدیرکل امور مالیاتی استان در زمینه پیشنهادات جلسه گذشته، مواردی را به شورا ارائه کردند و مقرر شده است که تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان به عنوان دستور کار جلسه آینده مطرح شود.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول