اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بانک مهر اقتصاد مازندران:

جمهوری اسلامی باید مرکز بانکداری اسلامی باشد

مدیرکل بانک مهر اقتصاد مازندران برگزاری جلسات مشترک با مدیران و معاونان بانک‌ها را گامی برای تبادل نظر و رفع نقیصه در اجرای بانکداری بدون ربا دانست و گفت: جمهوری اسلامی باید مرکز بانکداری اسلامی شود.

جمهوری اسلامی باید مرکز بانکداری اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا عسگری ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه بانکداری اسلامی در جمع مدیران شعب بانک‌های استان با اشاره به اینکه محتوای نمایشگاه بانکداری اسلامی حاصل فعالیت شش ساله دفتر مرکزی و فراگیر کردن بانکداری اسلامی در میان شعب است، اظهار داشت: دغدغه امام راحل و رهبری استقرار بانکداری اسلامی و پرهیز از عملیات ربوی است.

وی استراتژی و رسالت بانک مهر اقتصاد را بر لزوم اشاعه بانکداری بدون ربا دانست و افزود: از سال 86 کمیته فقهی در بانک مهر اقتصاد تشکیل شد تا تمام ضوابط  سپرده‌گیری و تسهیلات براساس بانکداری اسلامی باشد.

عسگری با بیان اینکه در اجرای بانکداری اسلامی بعد از تدوین دستورالعمل‌ها ضرورت آموزش 48 ساعته کارکنان بانک مهر اقتصاد نخستین گام محسوب می‌شد، تصریح کرد: در اجرای درست بانکداری بدون ربا، آموزش مسئولان اعتبارات و شعب به صورت مداوم در دستور کار بانک مهر اقتصاد قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته آموزش عمومی بانکداری اسلامی در قالب ارائه کتاب، جزوات و بروشور مفاهیم اولیه عقود اسلامی تشریح شد تا مشتری و متقاضی در هنگام دریافت از قالب تسهیلات آگاه باشد.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد مازندران یادآور شد: دغدغه سیستم بانکی باید موضوع وام، تسهیلات، عقد قرارداد باشد تا تسهیلات دریافتی در جای خود هزینه شود.

وی افزود: آموزش اولیه کارکنان بانک مهر اقتصاد آگاهی بخشی مشتریان با مفاهیم بانکداری اسلامی است.

عسگری با بیان اینکه از سال گذشته توسط کمیته نظارت شرعی و فقهی که متشکل از علما، اساتید مجرب و متخصصان امور است نظارت شرعی صورت گرفت، بیان داشت: تاکنون توسط کمیته فقهی نظارت شرعی در هفت استان کشور انجام شد.

وی رعایت ابلاغیه‌های کمیته فقهی در اجرای بانکداری اسلامی را جدی دانست و ادامه داد: کارکنان باید توجیه شوند تا سودی که به مشتریان پرداخت می‌شود حلال باشد.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد مازندران با پیشنهاد به مدیران بانک‌های مازندران، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه گام کوچکی در راستای بانکداری اسلامی است باید کمک شود تا در اجرای بانکداری بدون ربا اقدامی هماهنگ داشته باشیم.

وی برگزاری جلسات مشترک با مدیران و معاونان بانک‌ها را گامی برای تبادل نظر و رفع نقیصه در اجرای بانکداری بدون ربا دانست و گفت: جمهوری اسلامی باید مرکز بانکداری اسلامی شود.

این مسئول افزود: در بانکداری بدون ربا برخلاف بانکداری ربوی، بانک وکیل سپرده گذار در یک حرکت شرعی است.

عسگری سود بانک‌های را حداکثر 2.5 درصد به عنوان حق‌الوکاله عنوان کرد و گفت: هیچ بانکی مجاز به دریافت بیش از این مبلغ نیست.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول