اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

سبک زندگی حسینی بهترین سبک برای زندگی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین سبک زندگی حسینی را بهترین سبک برای انسان‌ها دانست و گفت: خداباوری، ایمان، شجاعت و اخلاص از ویژگی‌های سیدالشهدا(ع) است که باید الگوی همگان قرار گیرد.

سبک زندگی حسینی بهترین سبک برای زندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی عصر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور و جمعی از مسئولان و مبلغان استان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جامعه دینی ما دارای ظرفیت‌هایی است که اگر به درستی از تمام آن‌ها استفاده شود، نتایج مطلوبی را به دنبال می‌آورد.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه ظرفیت‌های تبلیغی موجود در شبکه تبلیغ روحانیت چه بسا در هیچ جای دنیا وجود نداشته باشد، افزود: ماه‌های محرم و رمضان فرصت مناسبی است که رسالت‌های سنگینی را بر عهده فعالان و مسئولان حوزه تبلیغ قرار می‌دهد و باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

وی ادامه داد: مبلغان دینی باید شرایط و ضوابطی را در دستور کار خود قرار دهند تا با روزآمد کردن مباحث، بر اثرگذاری آن بیفزایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید بر اینکه مبلغان باید نسبت به انجام وظایف دینی خود در زمینه تبلیغ دین و ابلاغ و هدایت آن به دیگران حریص باشند، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) با تمام وجود برای انجام رسالت و وظایف خود تلاش می‌کرد و پیروی از این ویژگی پیامبر امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

نعمت‌اللهی بیان کرد: در شرایطی که ساحت دین و تشیع به ویژه در ایام محرم در دنیا آماج تهمت‌ها و افتراها قرار گرفته است، وظیفه فعالان عرصه تبلیغ سنگین‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان امروز در پی اقناع هستند، عنوان کرد: مبلغان نباید به تبلیغ عمومی بسنده کنند؛ بلکه مطلوب است با جدیت به دنبال تبلیغ معارف دینی و رفع شبهات باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با تأکید بر ارتقای نفوذ کلام از طریق ارتباط عاطفی با مخاطبان، یادآور شد: روزهای دهه نخست ماه محرم فرصت مناسبی برای پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر است و روحانیت باید به شکل جدی این مبحث را برای نسل جوان تبیین کند.

نعمت‌اللهی سبک زندگی حسینی را بهترین سبک برای انسان‌ها دانست و اذعان کرد: خداباوری، ایمان، شجاعت و اخلاص از ویژگی‌های سیدالشهدا(ع) است که باید الگوی همگان قرار گیرد.

وی همچنین از مبلغان خواستار تبیین نادرستی اعمالی مانند قمه‌زنی در عزاداری‌های ماه محرم شد و گفت: تا به حال اقدامات و تمهیدات مناسبی برای حذف این گونه رفتارها در مراسم عزاداری انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین روز 13 آبان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار ریشه در باور دینی مسلمانان دارد و تا زمانی که ظلم و استکبار در جامعه وجود داشته باشد، مبارزه با آن نیز وجود دارد.

در این مراسم که آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت و احمد عجم استاندار نیز در آن حضور داشتند، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور مبلغان دینی را مرزبانان باورها و فضیلت‌ها خواند و بر لزوم تبیین ارتباط واقعه عاشورا با شرایط کنونی نظام و رفتارهای خصمانه دشمنان آن تأکید کرد.

انتهای پیام/77011/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول