اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) گیلان خبر داد

تجمع بزرگ عاشوراییان در چهار شهر گیلان

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین علی(ع) گیلان از تجمع بزرگ عاشوراییان در شهرهای رشت، آستانه‌اشرفیه، تالش و فومن در ایام محرم خبر داد.

تجمع بزرگ عاشوراییان در چهار شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد لاکانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: امسال برنامه تجمیع دسته‌های عزاداری در چهار شهر گیلان انجام می‌شود.

وی تجمیع عزاداری را در شهرهای تالش، رشت، فومن و آستانه‌اشرفیه عنوان کرد و افزود: تجمع بزرگ عاشوراییان گیلان در شهرهای مذکور به صورت ملی از صدا و سیما پخش می‌شود.

لاکانی تجمع بزرگ عاشوراییان گیلان را با هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی استان اعلام کرد.

این مسئول، به انبوه عزاداران حسینی (ع) اشاره کرد و افزود: مسئولان هیئت‌های عزاداری باید به نحوی فعالیت داشته باشند تا عزاداری‌ها از مسیر اصلی خارج نشود.

لاکانی با بیان اینکه ورود آلات موسیقی در عزاداری‌ها با اهداف قیام امام حسین (ع) همسو نیست، تصریح کرد: مداحان در ماه محرم از اشعار حماسی و حسینی (ع) استفاده کنند.

سرپرست معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه گیلان خواستار بیان مطالب مفید توسط مبلغان برای مردم شد و اضافه کرد: روحانیون اهداف قیام امام حسین (ع) را برای مردم تبیین کنند.

وی کربلا را تجلی‌گاه ایثار، محبت، عشق و لایتمداری توصیف کرد و گفت: موضوع‌های مذکور باید در جامعه گسترش پیدا کند.

لاکانی امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام امام حسین (ع) خواند و یادآور شد: دسته‌های عزاداری نباید برای مردم ایجاد مزاحمت کنند.

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین علی (ع) گیلان، عزاداری برای امام حسین (ع) را مستحب دانست و اظهار کرد: ایجاد مزاحمت برای مردم حرام است و دسته‌های عزاداری تا زمان مشخصی از شب از بلندگوها استفاده کنند.

وی بر عزاداری امام حسین (ع) به صورت سنتی تاکید کرد و افزود: سینه‌زنی بهترین عزاداری سنتی است و تاکید داریم عزاداری‌ها در مساجد برگزار شود.

انتهای پیام/84001/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول