اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

ارتباط عاشورا با شرایط امروز نظام تبیین شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مرور واقعه عاشورا صرفاً برای بازگو کردن یک حادثه تاریخی نیست، گفت: در شرایطی که دشمنان برای گرفتن انقلاب تلاش می‌کنند، باید ارتباط اسلام و عاشورا با شرایط امروزی تبیین شود.

ارتباط عاشورا با شرایط امروز نظام تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عناصر ضد انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با رفتارهای خصمانه خود با تمام وجود برای گرفتن این انقلاب تلاش می‌کنند و می‌کوشند جامعه را دچار نوعی تردید و دودلی کنند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه تبیین واقعه عاشورا صرفاً برای بازگو کردن یک حادثه تاریخی نیست، افزود: در چنین شرایطی باید در عین تلاش برای تقویت خودباوری و اعتماد به نفس مردم برای در عرصه تبلیغ، توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی به آنان گوشزد و بر تبیین ارتباط اسلام و عاشورا با شرایط امروزی تأکید شود.

وی ادامه داد: همچنین باید برای جلوگیری از بدبین شدن مردم به دین خدا و روحانیت در کنار باور داشتن خدا در زندگی تلاش کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور سعه صدر و استقامت را لازمه کار تبلیغ دانست و تصریح کرد: دستور خداوند و دین مبین اسلام مدارا با مردم در عین تأکید بر فرایض دینی است و مبلغان باید تحمل خود را در عرصه دین بالا ببرند.

حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت امیدوار بودن و امیدوار کردن دیگران به وعده‌های خداوند از سوی فعالان عرصه تبلیغ، اذعان کرد: ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه در شأن یک مبلغ دینی نیست.

وی عنوان کرد: سکوت در برابر کج‌روی و بدعت در جامعه، بدعت بعدی را به دنبال دارد و همین موضوع لزوم پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر را ایجاب می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: مبلغان در صورتی در عرصه کاری خود به موفقیت می‌رسند که دغدغه مردم را داشته باشند و با آنان مهربانانه برخورد کنند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه مردم روحانیت را با صداقت آنان می‌شناسند، یادآور شد: روحانیان امین‌ترین مردم در جامعه هستند و قشر روحانی باید قدردان جایگاهی باشند که خداوند به آنان عطا کرده است.

وی همچنین مبلغان دینی را مرزبانان باورها و فضیلت‌ها خواند و ادامه داد: با نگاه به سیره و روش علما و روحانیان می‌توان دریافت که روحانیت ایران در طول دفاع مقدس نیز مرزبانان جغرافیایی و اعتقادی و سنگربانان ارزش‌ها و فضیلت‌ها بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مبلغان امین خدا و رسول و چراغ پرفروغ خداوند روی زمین هستند، اذعان کرد: سرمایه روحانیان برای مرزبانی از اعتقادات، آگاهی آنان نسبت به مبانی دینی است و با توجه به انتظارات بالای مردم از روحانیان، این قشر باید در کنار مبانی دینی از مباحث اعتقادی، تاریخی و تفسیری نیز مطلع باشد.

حسینی بوشهری عنوان کرد: چنانچه روحانی و مبلغ نسبت به تفسیر قرآن کم‌توجه باشد، نمی‌تواند روی مخاطب خود تأثیر مورد نظر را بگذارد؛ چراکه تأثیر و ارتباط وحی و ائمه بر روح و جان افراد غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: روحانیان باید مخاطب خود و نیاز وی را بشناسند و بدانند که در جمع هر یک از قشرهای میانسال، نخبه و جوان متناسب با آنان سخنرانی کنند.

این مسئول بر پرداختن به مسائل سیاسی در جامعه نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/77011/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول