اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ملایر مطرح کرد

لزوم ثبت خاطرات شهدای ملایر

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات و دست‌نوشته‌های شهدای ملایر به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان تاکید کرد.

لزوم ثبت خاطرات شهدای ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمدقاسم عبدلی ظهر امروز در جلسه کمیته ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت شهرستان با اشاره به فرارسیدن 13 آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا این واقعه را انقلاب دوم و مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به فرموده امام خمینی (ره) برشمرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا هیچ گاه از دشمنی در برابر ملت ایران دست بر نخواهد داشت گفت: دشمن همیشه در مقابل ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت ایستاده و مردم ایران در روز 13 آبان ماه یک‌بار دیگر پاسخ کوبنده‌تری به آمریکا خواهند داد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر با بیان اینکه دفاع مقدس بزرگترین رویداد بعد از انقلاب اسلامی برای ملت ایران بود ابراز داشت: همه ارزش‌ها و بزرگی ملت ایران در این هشت سال خلاصه شده است.

وی با بیان اینکه امروز هر چه داریم از ایثار و گذشت شهیدان و رزمندگانی است که بزرگترین سرمایه خود را نثار دفاع از این مرز و بوم کردند گفت: شهدا نیازی به قدردانی ما ندارند چرا که هدفی بالا داشته و به لقای پروردگار رسیدند.

عبدلی تصریح کرد: امروز همه ما نیازمند این هستیم که بتوانیم خود را به شهدا وصل کنیم و ذره‌ای از منش، شجاعت و بزرگی شهدا را در خود پرورش دهیم.

وی با اشاره به اینکه کار برای شهدا و خانواده‌های معظم شأن امری مهم و ضروری است ابراز کرد: همه مسئولان باید هر آنچه در توان دارند برای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و گرامیداشت یاد خاطره شهیدان به کار گیرند.

معاون فرماندار ملایر خانواده‌های شهدا را ولی‌نعمتان نظام جمهوری اسلامی برشمرد و یادآور شد: سرکشی به خانوادهای معظم شهدا و بررسی مشکلات این عزیزان از وظایف مسئولان و بنیاد شهید است.

وی در ادامه بر لزوم ثبت خاطرات شهدای شهرستان و جمع‌آوری و ثبت خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: باید در این زمینه بنیاد شهید و ادارات فرهنگی اقدامات لازم را داشته باشند.

عبدلی اضافه کرد: بسیاری از والدین شهدا در حال حاضر در قید حیات نیستند و در این راستا جمع‌آوری خاطرات این شهدا مشکل است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر نیز به خدمات انجام گرفته بنیاد شهید به خانوادهای معظم شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: این خدمات بسیار گسترده است.

اسماعیل حمزه‌لویی برگزاری یادواره‌ها، نصب تصاویر شهدا در سطح شهر، پیگیری اشتغال خانواده‌ها و در اولویت قرار گرفتن آنها در استخدام، خدمات درمانی، رفاهی، خدمات تحصیلی و فرهنگی را از جمله این خدمات به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برشمرد.

وی به سرکشی از خانوادهای معظم شهدا و بررسی مشکلات آنان از نزدیک با حضور مسئولان بنیاد شهید در طول سال خبر داد و تصریح کرد: افراد بیمار و مشکل جسمی را در اولویت دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر یادآور شد: با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سایر پزشکان از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان، با سرکشی به منزل آنها، به صورت رایگان ویزیت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله اول با شناسایی 48 خانواده اولویت‌دار آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

حمزه‌لویی گفت: در مرحله نخست این سرکشی‌ها 48 خانواده شهدا که توسط بنیاد شهید شناسایی شده و دارای مشکلات درمانی هستند، تا پایان آذرماه سال جاری مورد سرکشی قرار خواهند گرفت.

وی از برگزاری یادواره شهدای دانشجو در 16 آذرماه و همزمان با روز دانشجو در شهرستان خبر داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر بر همکاری سایر ادارات و نهادها با همکاری دانشگاه‌ها برای برگزاری این یادواره تأکید کرد.

وی گفت: دانشگاه‌های ملایر تاکنون اقدامات خوبی در زمینه برگزاری یادواره شهدا در شهرستان انجام داده‌اند و برای برگزاری یادواره شهدای دانشجو نیز نیازمند همکاری آنها هستیم.

انتهای پیام/89013/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول